عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نهم دی و یادواره شهداء شهرستان آق قلا

به ریاست معاون فرماندار برگزار شد:

دومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نهم دی و یادواره شهداء شهرستان آق قلا

دومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نهم دی و یادواره شهداء شهرستان آق قلا

امروز یکشنبه سوم دی ماه ، دومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نهم دی "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت" و یادواره شهداء به ریاست "سید موسی میردیلمی" معاون فرماندار و با حضور بخشداران مرکزی و وشمگیر و مدیران و روسای ادارات ، نهادها و دستگاههای اجرایی عضو این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا، "سید موسی میردیلمی" در این جلسه با بیان اینکه نهم دی ماه ، روزی ماندگار در تاریخ وحدت و همبستگی مردم شریف ایران اسلامی است ،گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) از این روز به واسطه مشارکت و پشتیبانی آحاد ملت از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان حماسه ملی یاد کرده اند و 9 دیماه را روز تجلی روح دیانتِ حاکم بر دل‌های مردم، روح ایمان ملت و مردم‌سالاری دینی ایرانیان عنوان فرمودند.

وی با بیان این که نهم دی ماه باید به فرصتی برای ایجاد وحدت و همبستگی ملی بدل شود اظهار داشت: این حماسه فرصتی عظیم است تا با دعوت از همه جریانها و جناحهای سیاسی کشور برای وحدت حول محور ولایت فقیه، با شناسایی توطئه ها و خدعه های دشمنان و بیگانگان، با نگاهی رو به آینده، راه را برای پیشرفت روزافزون میهن عزیز اسلامی که الگویی برای سایر ملل و بلاد اسلامی است هموار سازیم.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی برگزاری یادواره شهدا شهرستان آق قلا با بیان اینکه "شهید و شهادت تنها یک فرد نیست بلکه یک جریان فکری است" ، گفت :شهدا با تاسي از امام حسين (ع) راه پيروي از ولايت را به ما آموختند و ما نيز بايد اين راه جاودانه را طي كرده و به وظيفه خود عمل كنيم. امروز زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست و حقيقت آن است كه مساله شهادت مساله هدايت است.

معاون فرماندار شهرستان آق قلا ،روحیه شهادت طلبی را موجب بیمه شدن عزت و استقلال کشور دانست و اظهار داشت : هیچ قدرتی توان مفابله با قدرت شهادت طلبی در جامعه ندارد.پیام رسانی شهیدان به نسل کنونی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، پیام هشت سال دفاع مقدس باید در قالب برنامه های فرهنگی جذاب، کنگره ها و یادواره ها به خوبی به اقشار مختلف جامعه تبیین شود.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا در تربیت نسل‌های جدید که ایام جنگ را درک نکردند تأثیرگذاری فراوانی دارد ، افزود: یادواره شهدا به‌ نوعی ترجمه دوران ایثارگری و شهادت برای نسل جدید است که بیش از هر زمان دیگر به این برنامه‌ها نیاز دارد.

"میردیلمی"با بیان اینکه فضای فرهنگی و معنوی این مراسم در اولویت باشد، تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مؤثر، فضای فرهنگی و معنوی حاکم بر یادواره شهدا را به جامعه منتقل کنیم.

 

دومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نهم دی و یادواره شهداء شهرستان آق قلا

 

دومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نهم دی و یادواره شهداء شهرستان آق قلا



ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 416
  • کد خبر : 40582