عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزشهرستان گنبد کاووس برگزار شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس:

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزشهرستان گنبد کاووس برگزار شد

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزشهرستان گنبد کاووس برگزار شد

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس درجلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس اجرای طرح کد دار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) را یک ظرفیت خوب برای جلوگیری از قاچاق و سرقت گوشی ها دانست و گفت: اجرای درست این طرح علاوه بر کمک به کسب درآمد قانونی کشور از طریق عوارض گمرکی و ثبات بازار، به رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال نیز کمک می کند.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: باتوجه به اهمیت موضوع و نیز اطلاع رسانی آن یک جلسه آموزشی برای صاحبان 175 واحد صنفی عرضه و فروش گوشی های تلفن همراه در گنبدکاووس برگزار می شود.
حبیب الله سیفی با موضوع رجیستری گوشی های تلفن همراه، افزود: تاکنون برای 17 هزار انبار نگهداری کالا در گلستان کد شناسایی صادر شده است.
وی گفت: در این طرح، نظارت بر چرخش تمام کالاها اعم واردات یا صادرات به استان گلستان براساس بارنامه رسمی و الکترونیکی صادر شده توسط شرکت های باربری انجام می شود و هیچ کالایی بدون داشتن بارنامه رسمی قادر به جابجایی نیست.
سیفی با اشاره به پدیده قاچاق کالا و زیان های آن بر تولید داخلی، بیکاری و اقتصاد کشور، اضافه کرد: 438 کیلومتر مرز خشکی و آبی استان گلستان از مرزهای پاک کشور است و هیچ کالای قاچاقی از آن وارد یا صادر نمی شود.
وی تصریح کرد: کالاهای قاچاق موجود در گلستان بیشتر جنبه توزیعی دارد که غالبا از مبادی گمرکی دیگر استان های کشور بویژه تهران، خراسان ها و سمنان وارد این استان می شود که لوازم خانگی، پوشاک، گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی بیشترین فراوانی را دراین حوزه دارند.
جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری گلستان با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درسال 92، گفت: از زمان اجرای قانون جدید تا الان و درسایه تلاش ها و اقدامات دولت، میزان قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار در سال به کمتر از 11 میلیارد رسیده که بخشی از آن مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه است.
سیفی افزود: دولت در سه سال گذشته با راه اندازی سامانه هایی از جمله سامانه پایش سوخت، پنجره واحدهای گمرکی، استفاده از ریکس ری در گمرک ها، شناسنامه دار کردن انبارها برای چرخش شفاف کالا، برندسازی پوشاک، دریافت ما به التفاوت سوخت از کامیون های ترانزیت و طرح رجیستری گوشی های تلفن ها به دنبال پیشگیری و کاهش قاچاق کالا بوده است.
وی اضافه کرد: درسایه اجرای این طرح ها موفقیت های زیادی حاصل شده که کاهش حجم قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 11 میلیارد دلار، کاهش قاچاق سوخت و دو برابر شدن ورود گوشی های تلفن همراه از مبادی رسمی گمرکی از جمله این موفقیت ها است.
در این جلسه سیدحامد قدس علوی، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و سروش میرزازاده سرپرست نمایندگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استان گلستان نیز درسخنانی به اهداف و مزایای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه و ضرورت توجه خریداران به این طرح مطالبی را بیان کردند.
طرح رجیستری تلفن همراه از مهر امسال با هدف حمایت از واردات قانونی تلفن همراه و حمایت از کاربران تلفن همراه در کشور پیاده سازی شده است.
در این طرح با استفاده از شماره شناسه گوشی تلفن همراه (IMEI)، گوشی قانونی و استاندارد مطابق با مشخصات ایمنی، سلامت و مورد تایید اتحادیه های بین المللی با مجوز قانونی وارد کشور شده و از فروش تلفن های همراه غیرقانونی با مخاطرات سلامتی و گارانتی های جعلی جلوگیری می شود.
اطمینان از اصالت کالا، جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان، جلوگیری از عرضه گوشی های غیر استاندارد که تاثیر منفی بر ایمنی و سلامت مردم دارد، تشخیص گوشی های مستعمل، معنا پیدا کردن خدمات پس از فروش گوشی همراه ، امکان ردیابی آسانتر گوشی در صورت مفقودی یا سرقت آن و تحقق درآمدهای دولت با پرداخت عوارض گمرکی مرتبط از مهمترین فواید اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه می باشد

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزشهرستان گنبد کاووس برگزار شد

 

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزشهرستان گنبد کاووس برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 656
  • کد خبر : 41336