عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کتابخانه نگین شهر با اعتبار 250 میلیون تومان امسال به بهره برداری خواهد رسید

فرماندار آزادشهر خبر داد:

کتابخانه نگین شهر با اعتبار 250 میلیون تومان امسال به بهره برداری خواهد رسید

کتابخانه نگین شهر با اعتبار 250 میلیون تومان امسال به بهره برداری خواهد رسید

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به همراه معاونین و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر با حضور در فرمانداری آزادشهر، با "سید رسول حسینی" فرماندار این شهرستان و "سیدرضا طباطبایی" فرماندار مینودشت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری از شهرستان آزادشهر، "سید رسول حسینی" فرماندار در این نشست با عرض تسلیت ایام اربعین و تشکر از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان آزادشهر با پیشرفت فیزیکی 40 درصد یکی از 4 پروژه ملی شهرستان آزادشهراست که روند پیشرفت آن متوقف شده است و نیاز به تزریق بودجه از منابع ملی و استانی است که در این خصوص نیاز است مجموعه فرهنگ و ارشاد استان پیگیری بیشتر و با جدیتی از حوزه وزارتخانه خود داشته باشند.

وی شهرستان آزادشهر را دارای هنرمندان پرآوازه، فرهنگ غنی و تاریخ پر افتخار دانست و خاطر نشان کرد: افرادی زیادی در این شهرستان وجود دارد که تاریخ شفاهی شهرستان و استان را در سینه دارند که نیاز است معلومات آنها مکتوب شود و در اختیار نسل جدید قرار گیرد.

فرماندار در پایان اظهار کرد: امیدوارم همکاری دو خانم در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر و استان گلستان رهاوردی خوبی برای شهرستان آزادشهر داشته باشد.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: کتابخانه نگین شهر که چند سالی نیمه کاره رها شده بود،امسال با اعتبار 250 میلیون تومان کامل و به بهره برداری خواهد رسید.

عادله کشمیری اظهار داشت: 5 پروژه مهم در سطح شهرستان های استان در حال پی گیری است که اولویت تکمیل این پروژه ها با شهرستان آزادشهر و کردکوی خواهد بود و ادامه ساخت و تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی آزادشهر از محل اعتبارات ملی آغاز خواهد شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهم نامه ای با استاندار گلستان منعقد شد که در تمام حوزه های فرهنگی، هنری،  کانون مساجد، مطبوعات و غیره طی 3 سال با اعتبار بالغ بر 43 میلیارد تومان تحول خوبی انجام شود. 

کشمیری گفت: شهرهایی که بتوانند فضای 5.10 با سقف بلند ایجاد کنند، سالن پلاتو برای فعالیت های نمایشی و تمرین تئاتر آماده می شود که امکانات آن با اعتبار بین 200 تا 250 میلیون تومان از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز می شود و این آمادگی برای 14 شهرستان گلستان فراهم است. 

وی ابراز کرد: با توجه به تنوع اقوام مختلف در استان گلستان طرحی به نام، "گلستان، پایتخت فرهنگی اقوام" به وزارت فرهنگ و ارشاد پیشنهاد شده که با تصویب آن می توانیم هفته های فرهنگی در ایران و دنیا داشته و ظرفیت های مختلف اقوام را بررسی و شناسایی کنیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دیداری با هنرمند و پیشکسوت شهرستان آزادشهر در حوزه نویسندگی و شاعری به نام محند ابراهیم شیخ ویسی داشتیم که وی 4 کتاب تالیف و 4 کتاب دیگر در دست چاپ دارد و با مشکلاتی مواجه بود که اداره کل فرهنگ و ارشاد چاپ یک کتاب این نویسنده را بر عهده گرفت و قرار شد با انتشارات قم در حوزه چاپ کتب ایشان با تخفیف و شرایط ویژه رایزنی هایی انجام شود.

در انتهای این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد با اهدای هدیه ای از مجموعه حمایت ها و پشتیبانی های فرماندار آزادشهر از فعالیت های فرهنگی و هنری در این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

 
کتابخانه نگین شهر با اعتبار 250 میلیون تومان امسال به بهره برداری خواهد رسید


کتابخانه نگین شهر با اعتبار 250 میلیون تومان امسال به بهره برداری خواهد رسید


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 401
  • کد خبر : 52838