عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فتح خرمشهر نشانه پیروزی حاکمیت اسلامی در عرصه ای سخت بود

فرماندار علی آباد کتول:

فتح خرمشهر نشانه پیروزی حاکمیت اسلامی در عرصه ای سخت بود

فتح خرمشهر نشانه پیروزی حاکمیت اسلامی در عرصه ای سخت بود

فرماندار علی آباد کتول در جلسه شورای هماهنگی مراسم سوم خرداد، ارتحال امام(ره) و نیمه شعبان با بیان اینکه فتح خرمشهر نشانه پیروزی حاکمیت اسلامی در عرصه ای سخت بود، اظهار داشت: حماسه فتح خرمشهر بیانگر روحیه حق طلبی ملت ایران بود که با مدیریت معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران به منسه ظهور رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، تجری مفرد افزود: بزرگداشت این روز تجلیل از ایثارگری و رشادت های شهدا و رزمندگانی است که برای به ثمر رسیدن آرمانهای والای انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

فرماندار علی آباد کتول یادآور شد: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزشها است بنابراین باید با برگزاری بزرگداشت این روز از پایمردی و ایثار شهدا و رزمندگان تجلیل کرد.

وی افزود: دلاوریهای جوانان این مرز و بوم در تاریخ ثبت و ضبط شد چراکه اگر از خودگذشتگی و ایثار این بزرگمردان نبود هرگز شاهد آرامش، آسایش و پیشرفت های کنونی در عرصه های مختلف نبودیم.

فرماندار در مورد مراسم ارتحال امام(ره)اظهار داشت: هدف از برگزاری برنامه فرهنگی تجدید میثاق با امام و رهبری،آشنایی نسل جدید جامعه با امام و رهنمود های امام است.

وی با بیان اینکه امام (ره) با شناخت مسائل داخلی و عوامل موثر خارجی حرکت خود را آغاز کرده بوده، اذعان داشت: دلیل پیروزی امام(ره) در حرکت‌های سیاسی عدم غوطه وری در مسائل خارجی بوده است وامام خمینی(ره) وضعیت معیشتی و داخلی کشور را اساسی‌ترین مساله مورد نظر قرار داده بود و امام بیش از بیش به فکر مردم بود.

فرماندار علی آباد کتول با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از ابتدای قیام خود در اندیشه پایه‌گذاری حکومت اسلامی بود، اذعان داشت: یکی از ویژگی‌های امام(ره) ساده زیستی بود که به نظر امام بهترین راهکار مبارزه با استکبار و ابرقدرت‌ها ساده‌زیستی است.

درادامه فرماندار شهرستان نیمه شعبان را بهترین فرصت برای افزایش امید و نشاط در جامعه ارزیابی و اظهار کرد : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی ، اعیاد شعبانیه بویژه عید نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد فضای نشاط آور معنوی در میان جوانان است .

وی با تاکید بر مردمی اجرا شدن و برنامه ریزی منسجم برای اعیاد نیمه شعبان اظهار امیدواری کرد وگفت: اعیاد اسلامی به ویژه جشن نیمه شعبان با مشارکت حداکثری مردم و جوانان برگزار شود .

درپایان فرماندارگفت:باتوجه به این که جشن نیمه شعبان باسالگردارتحال امام(ه) حدوداهمزمان شده این جشن ها جوری برگزارشودکه به ارزش های بنیان گزارانقلاب بی حرمتی نشود.

شایان ذکراست:برپایی صبح گاه مشترک، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان، جشنواره های فرهنگی در سطح شهرستان، نصب بنر و آذین بندی سطح شهرستان، ازبرنامه های این مراسمات می باشد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .