عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت مصمم به رفع مشکلات ایرانیان خارج از کشور است

معاون اجرایی رییس جمهور:

دولت مصمم به رفع مشکلات ایرانیان خارج از کشور است

دولت مصمم به رفع مشکلات ایرانیان خارج از کشور است

 معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: دولت برای رفع موانع و مشکلات حضور ایرانیان خارج ازکشور و استفاده از ظرفیت های آنان برای توسعه کشور مصمم است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، 'محمد شریعتمداری' دوشنبه شب درجمع تعدادی از گلستانی های مقیم خارج از کشور، اظهار داشت: هم اکنون مشکلات نظام بورکراتیک اداری و فساد اداری از موانع بزرگ برای ورود و حضور سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور است.

 وی، ایرانیان خارج ازکشور را از سرمایه های ملی دانست و گفت: دولت مصمم است با رفع مشکلات و موانع، شرایط حضور این قشر را برای فعالیت در حوزه های مختلف علمی، فنی و تکنولوژی و سرمایه گذاری فراهم نماید.

 شریعتمداری اضافه کرد: استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور صرف نظر از فکر و عقیده، دین و آیین و نوع پوشش و زندگی آنان، مورد تاکید رهبری انقلاب و نیز رییس جمهوری است و ارائه خدمات به هموطنان خارج از کشور همراه با احترام خواهد بود.

 وی بابیان این که ارتباط با ایرانیان خارج از کشور و استفاده از ظرفیت های آنان درسال های گذشته پایه ریزی خوبی نشده است، تصریح کرد: تحریم های ظالمانه، بی ثباتی در قوانین و نوع نگاه به ایرانیان خارج ازکشور، سبب شده تا از ظرفیت هموطنان خارج از کشور استفاده نشود.

 معاون اجرایی رییس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید از آغاز فعالیت تاکنون اقدامات خوبی برای رفع موانع و مشکلات ازجمله دربحث لغو تحریم ها انجام داده است که توافق ژنو و بدنبال آن عدم وضع تحریم های جدید علیه کشور ازنتایج آن بوده است.

 شریعتمداری، تمدید موافقت نامه ژنو را یک گام به جلو دانست و گفت: تمام تلاش دولت و تیم مذاکره کننده اطمینان بخشی به کشورهای طرف مقابل است تا به توافق نهایی دست یابیم.

 وی افزود: زبان جمهوری اسلامی گفت و گو و منطق است و امروز این زبان سبب گسترش مناسبات با کشورهای مختلف و نیز افزایش ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور شده است.

 جانشین رییس جمهور درشورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور هم چنین کنترل و کاهش تورم درکشور را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و اضافه کرد: دولت برای رفع مشکل نقدینگی بانک ها نیز تسهیلات ویژه ای را پیش بینی کرده است.

 شریعتمداری گفت: امسال دولت مبلغ 52 هزار میلیارد ریال جهت تامین سرمایه درگردش بخش صنعت در اختیار بانک ها قرار داده که تا پایان سال بخش قابل توجه آن جذب خواهد شد ضمن اینکه همین میزان تسهیلات نیز دربودجه سال آینده پیش بینی شده است.

 وی هم چنین از پیش بینی منابع مالی مناسب برای بانک های استان گلستان ازسوی بانک مرکزی خبری داد و اضافه کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری گلستان و زهکشی بخشی از 420 هزار هکتار اراضی کم بازده این استان از دیگر طرح هایی است که پیشنهاد آن به رییس جمهور داده شده و تصمیم نهایی با ایشان است.

 دراین نشست که برخی مدیران استان گلستان نیز حضور داشتند، چند تن از گلستانی های مقیم خارج از کشور نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و تسهیل مقررات و رفع موانع و نیز حمایت ویژه از سرمایه گذاران را لازمه حضور خود در این استان اعلام کردند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1169
  • کد خبر : 3854