عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهاجرت معکوس به روستا با استفاده از ظرفیت بانوان کارآفرین بومی


مهاجرت معکوس به روستا با استفاده از ظرفیت بانوان کارآفرین بومی

مهاجرت معکوس به روستا با استفاده از ظرفیت بانوان کارآفرین بومی

سرپرست دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان در جمع زنان فرهیخته شهرستان آزادشهر  ضمن اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در زمینه صنایع دستی اقوام مختلف، خاطر نشان کرد: با گسترش مشاغل خانگی در روستاها شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.
الهه غیناقی در ادامه خواستار شناسایی و تکمیل بانک اطلاعاتی بانوان کارآفرین بومی شد. وی با اشاره اهمیت آموزش تأکید کرد: بانوان کارآفرین با آموزش زنان روستایی می توانند فرهنگ مصرف گرایی مطلق بین زنان روستایی را تغییر و خودباوری و اتکاء به تولیدات بومی را تقویت کنند.
وی در خصوص تشکیل اتاق های فکر اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان اجرایی دولت و نخبگان و صاحب نظران بومی به انسجام بیشتر امور و جلوگیری از عملکرد موازی و جزیره ای کمک شود.
غیناقی در پایان ضمن اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیئت همراه به استان گلستان خاطر نشان کرد: این سفر و حضور پرشور بانوان فرصت خوبی برای بروز ظرفیت و توانمندی بانوان استان گلستان در زمینه های مختلف در سطح ملی است.
فرماندار شهرستان آزادشهر ضمن تبریک انتصاب الهه غیناقی وی را نوآور و تحول گرا معرفی و ابراز امیدواری کرد از ثمرات این مسئولیت شهرستان آزادشهر هم برخوردار گردد.
سید رسول حسینی ضمن اشاره به تنوع قومیتی در شهرستان آزادشهر و ترویج سنت های بومی تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با برنامه ریزی های صورت گرفته 8 گروه از اقوام روند مراسم ازدواج سنتی خود را به صورت نمادین در قالب 40 مراسم ازدواج سنتی طی 2 روز به نمایش عموم خواهند گذاشت.
وی در ادامه ضمن برشمردن موفقیت های شهرستان آزادشهر در جذب منابع برای توسعه، از ظرفیت برپایی کارگاه های تولید و عرضه صنایع دستی به صورت دائمی و رایگان در شهرستان آزادشهر خبر داد.

مهاجرت معکوس به روستا با استفاده از ظرفیت بانوان کارآفرین بومی

مهاجرت معکوس به روستا با استفاده از ظرفیت بانوان کارآفرین بومی

 

تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 1421
  • کد خبر : 56007