عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست«طرح بانویار»با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها

با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد:

نشست«طرح بانویار»با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها

نشست«طرح بانویار»با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها 
الهه غیناقی مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان خطاب به معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان گلستانی را دریابید و امکان عرضه محصولات صنایع دستی نواحی سیل‎زده را در هتل‎های بزرگ تهران، نمایشگاه‎های بزرگ بین‎المللی و امثال آن فراهم شود تا بانوان کارآفرین سیل‎زده بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
به گزارش روابط عمومی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان؛ الهه غیناقی صبح امروز 27 فروردین ماه در نشست «طرح بانویار» که در راستای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها در استان گلستان و با حضور «معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد اظهار کرد: سیل در استان گلستان دل‎های زیادی را شکست و زندگی‎های بسیاری را نابود کرد.
وی تصریح کرد: سیل بیش از 104 هزار گلستانی را به صورت مستقیم درگیر کرد و در زمانی اتفاق افتاد که مردان و زنان گلستانی در انتظار سالی پرمحصول بودند اما متأسفانه سیلاب نه تنها رویا بلکه کاشانه و تمام دارایی آنها را نابود کرد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان بیان کرد: ما با کمک مشاوران دستگاه‎های اجرایی اقدامات بسیاری را در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم انسجامی را بین سازمان‎های مردم‎نهاد و دستگاه‎های مرتبط در رأس آن هلال احمر، بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کنیم.
غیناقی بیان کرد: در بعد روانی، بهداشت و تهیه البسه و پوشاک هماهنگی‎هایی را با دستگاه‎های مرتبط انجام دادیم تا بتوانیم از دغدغه‎ها و آلام سیل‎زدگان بکاهیم.
وی خطاب به معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان گلستانی را دریابید و امکان عرضه محصولات صنایع دستی نواحی سیل‎زده را در هتل‎های بزرگ تهران، نمایشگاه‎های بزرگ بین‎المللی و امثال آن فراهم شود تا بانوان کارآفرین سیل‎زده بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
مدیر دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه زراعت و اراضی کشاورزی ما بر اثر سیل از بین رفته است، ابراز کرد: با توجه به این مهم با رونق گرفتن مشاغل مربوط به امور بانوان کمی از مشکلات اقتصادی خانواده‎های سیل‎زده کمتر خواهد شد.
غیناقی افزود: می‎خواهیم امکاناتی در اختیار ما قرار بگیرد تا مشاغل خانگی به صورت رایگان به بانوان سیل‎زده آموزش داده شود و همچنین مواد اولیه در اختیار بانوان کارآفرین به‎ویژه بانوان قالیباف قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه توجه به زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‎های ما است، بر لزوم توجه بیشتر به بانوان مناطق سیل‌زده تأکید کرد و گفت: امیدوارم حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و بانوان برکات خوبی برای خانواده‌های سیل‎زده به همراه داشته باشد.
در نشست «طرح بانویار» عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فروغ السادات بنی هاشم مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان، مشاورین امور بانوان دستگاه های مرتبط با طرح مذکور و زنان کارآفرین برتر استان حضور داشتند. کارآفرینان ضمن بیان نقطه نظرات خود و بیان ظرفیت های استان خواستار حمایت بیشتر مسئولین شدند.
گفتنی است: « طرح بانویار » برای اولین بار در کشور با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان و دستگاههای اجرایی مرتبط در 50 روستای در معرض مهاجرت به شهرها، با فراهم آوردن بستری مناسب برای آگاه سازی بانوان روستایی از ظرفیت دستگاه های اجرایی جهت اشتغال زایی و کارآفرینی، توسعه گردشگری و احیای صنایع دستی با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها در سال 98 اجرا می‌شود.
 
نشست«طرح بانویار»با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها
 

 

نشست«طرح بانویار»با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها

 

 

نشست«طرح بانویار»با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها

 

 
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 490
  • کد خبر : 60247