معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان

 

وظايف پست /شغل

  • تعامل و هماهنگی با حوزه های درون و برون سازمانی دستگاه های اجرايي جهت توسعه متوازن استان بويژه مناطق محروم و دور افتاده.
  • نظارت بر اجراي سياست ها و خط مشي هاي كلان توسعه سرمايه گذاري با استناد به قوانين واسناد بالادستي و قابليتها و ظرفيت هاي استان.
  • نظارت بر برنامه ها و فعاليتهاي اقتصادي استان در بخش هاي مختلف.
  • نظارت و هماهنگي به منظور اجراي سياست هاي اصلاح الگوي مصرف، قانون هدفمندي يارانه ها و اصل 44 قانون اساسي.
  • مدیریت و هماهنگی امور مربوط به ایجاد و راه اندازی بازارچه هاي مرزي و راهبري و هدايت آن.
  • هدایت و راهبری امور مربوط به سهمیه تعاونیهای مرزنشین.
  • انجام هماهنگي هاي لازم در امور مربوط به سیاستهای پولی و اقتصادی استانها از جمله: پول شویی، صندوق هاي توسعه ای، صادرات غیر نفتی، تدابیر ویژه اقتصادی و رفع موانع و مشکلات فراروي تولید و اشتغال.
  • بسترسازی و هماهنگی با سایر دستگاه های اجرايی به منظور استفاده از فرصتهای سرمایه گذاری توسط کارآفرینان داخلی و فراهم نمودن شرایط مناسب جهت جذب تجار و سرمایه گذاران خارجی به ویژه همسایگان مرزی.
  • ایجاد هماهنگی و نظارت بر مسایل ويژه اقتصادی استان به منظور رفع مشکلات موجود.
  • نظارت بر انجام مطالعات اقتصادی در راستای شناسایی ظرفیتها و توانمندیهای استان در امر سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و توسعه متوازن.
  • ایجاد هماهنگی های لازم در امر مراودات و مبادلات اقتصادی استان با کشورهای همسايه در نشست های منطقه ای.
  • نظارت بر فرآیند تدوین اطلاعات اقتصادی استان.
  • نظارت بر نحوه اجرای مصوبات شورای عالی اشتغال.
  • نظارت بر چگونگی تهيه و توزیع كالا و مایحتاج عمومی و پیگیری امور مرتبط با ستاد تنظیم بازار.
  • هماهنگی و پیگیری موضوعات مرتبط با مناطق آزاد تجاری، مناطق ویژه اقتصادی و شهرک های صتعتی.
  • مشارکت در کمیسیون های مشترک همکاریهای اقتصادی، همایشهای فرصت های سرمایه گذاری و ساير موارد به منظور توسعه مراودات و مبادلات تجاری استان.
  • فراهم آوردن زمینه های لازم به منظور تشکیل نمایشگاه های برون مرزی استان با هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی.
  • نظارت بر اجراي سياست ها و خط مشي هاي اداري و مالي و استخدامي و امور مديريت منابع انساني و اداري، رفاهي و استخدامي استانداري و واحدهاي تابعه در چارچوب ضوابط و مقررات.
  • نظارت بر ارزيابي عملكرد كاركنان استانداري و واحدهاي تابعه.
  • انعكاس نارسائي ها و مشكلات استانداري و واحدهاي تابعه در زمينه توسعه مديريت و منابع انساني به مراجع ذيربط.
  • اعلام نظر در مورد كيفيت نيروي انساني مورد نياز استانداري و واحدهاي شهرستاني و انجام تشريفات مربوط به بكارگيري، جذب، استخدام و صدور احكام مطابق قوانين و مقررات مربوطه.
  • نظارت بر اجراي امور مالي اعم از نگهداري دفاتر، اعتبارات، هزينه ها و تهيه و تنظيم و صدور اسناد مالي و وصول اعتبارات تخصصي استانداري بر اساس قوانين و مقررات.
  • نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات و دستورالعمل هاي مربوط به برقراري حقوق و مزايا و فوق العاده هاي مربوطه در استانداري و واحدهاي تابعه.
  • نظارت بر انجام كليه امور خدمات و تداركات استانداري و واحدهاي تابعه براساس قوانين و مقررات مربوطه .
  • نظارت بر اجراي بودجه تفصيلي ابلاغ شده استانداري.
  • نظارت بر تهيه و تنظيم بودجه پيشنهادي (اعتبارات هزينه اي و تملك دارايي هاي سرمايه اي) استانداري، فرمانداري ها و بخشداري هاي تابعه بر اساس برنامه هاي تنظيم شده با رعايت مقررات و ضوابط و دستورالعمل هاي بودجه.
  • نظارت بر امور مربوط به توانمندسازي و افزايش سطح دانش و مهارت كارمندان استانداري و واحدهاي تابعه از طريق سازماندهي و پيش بيني آموزشهاي مناسب در چارچوب سياست ها و برنامه هاي ابلاغي وزارت كشور و مراجع ذيصلاح.
  • نظارت و مديريت  برامور مربوط به تهيه بسته هاي مناسب نرم افزاري و سخت افزاري و نظارت برآموزش بسته هاي مذكور به منظور تسهيل فعاليت استانداري و واحدهاي تابعه.
  • نظارت عاليه بر نحوه اجراي برنامه ها و طرح‌هاي تحول اداري و مصوبات شوراي اداري استان.
  • نظارت بر اجراي طرحهاي مطالعاتي و پژوهشي استانداري و واحدهاي تابعه و وابسته و هماهنگي و نظارت برامور توسعه فن آوري استان و ارزشيابي آن.
  • نيازسنجي وبرنامه ريزي آموزشي استانداري و واحدهاي تابعه و سازمانهاي وابسته در چارچوب سياستهاي ابلاغي.
  • نظارت بر انجام مطالعات و بررسي هاي لازم در مورد روشهاي انجام كار، تهيه و تنظيم و پيشنهاد تشكيلات تفضيلي و شرح وظايف پست هاي سازماني استانداري، فرمانداري و بخشداري هاي تابعه در چارچوب قوانين و مقررات مربوطه.
  • نظارت بر انجام وظايف دبيرخانه‌اي كميته كارگروه توسعه مديريت استانداري و هماهنگي با دبيرخانه ستاد وزارت كشور.
  • نظارت بر نحوه اجراي روشها و رويه هاي اختصاصي و عمومي استانداري و واحدهاي تابعه براساس شاخص‌ها و ضوابط ابلاغي با هماهنگي وزارت كشور.
  • نظارت بر انجام امور مربوط به بهره وري استانداري و واحدهاي تابعه.
  • نظارت بر چگونگي انجام آئين نامه ها و دستورالعمل ها و رويه هاي اجرايي كار.
  • نظارت عاليه بر نحوه اجراي نقشه راه اصلاح نظام اداري اعم از برنامه ها ، دستور العمل ها و بخشنامه‌ها و مصوبات شوراي عالي اداري در دستگاه‌هاي اجرايي استان.
  • تهيه برنامه هاي استراتژي، بلند مدت و سنواتي استانداري و واحدهاي تابعه.
  • توسعه مديريت و فناوري هاي نوين مديريتي در سطح استانداري و واحدهاي تابعه.
  • ارتقاء فرهنگ سازماني در سطح استانداري و واحدهاي تابعه.

انجام وظايف جانشيني استاندار در شوراي برنامه ريزي و توسعه وشوراي راهبردي توسعه مديريت و شوراي اداري استان.


برای تکمیل فرم ملاقات اینجا کلیک نمایید.

دفتر سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان

دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان

آخرین اخبار

جدیدترین اخبار

با حضور مدیر روابط عمومی استانداری گلستان؛