استانداری گلستان
صفحه نخست > اخبار / اخبار ادارات > نشست یکروزه کارشناسان روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان های استان برگزار شد

نشست یکروزه کارشناسان روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان های استان برگزار شد


تاریخ خبر : 9 شهریور 1393 | نويسنده : کارشناس4

 نشست یکروزه کارشناسان روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان های استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این نشست گفت: روابط عمومی ها بازوان قوی مدیران بوده و عامل تداوم و زنده بودن هر سازمان در برقراری ارتباط با جامعه هدفش می باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، محمدرضا وطنی با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها، عامل تداوم و زنده بودن هر سازمان را در انعکاس فعالیت های آن سازمان و بازخورد گیری از مخاطبین عنوان نموده و افزود: در حقیقت ،روابط عمومی ها دمنده روح و هوای تازه به بدنه هر سازمان هستند.

 وی از روابط عمومی ها به عنوان بازوان توانمند مدیران یاد کرد و افزود: عصاره اصلی در تصمیم گیری ها، اطلاعات بوده و در چرخه ارتباط موثر بین مخاطب و سازمان ، روابط عمومی ، ایفا کننده نقش اصلی و کلیدی است.

وطنی در ادامه سخنان خود خطاب به کارشناسان روابط عمومی گفت: نتیجه کار شما در بازخورد گیری از جامعه هدف بسیار حیاتی و سازنده خواهد بود اگر دستورالعمل ها و بخشنامه ها بر اساس این اطلاعات ، طراحی و صادر شوند.

مدیر کل همچنین از تلاش برای تغییر روحیه کاکنان در راستای پذیرش نقدها ،گفت: مهمترین نقش روابط عمومی برقراری رابطه بین سازمان و جامعه هدف و همچنین پاسخگویی است و این عامل، نشانه موفقیت هر سازمان مردم سالاری است.

وطنی گفت: از مسایلی که معمولاً دور از چشم روابط عمومی ها باقی می ماند، ساخت ارتباط سازنده ی درون سازمانی است .

وطنی اظهار کرد:گاهی روابط عمومی ها تمام انرژی خود را معطوف به برقراری ارتباطات برون سازمانی و بین سازمانی می کننداین درحالی است که با شناسایی روحیه و مشکلات کارکنان و برقراری ارتباط صمیمی بین آن ها ،موجب بالابردن انگیزه کاری در سازمان شده و زمینه بهره وری را فراهم می کنیم.

ایشان از روابط عمومی ها خواستند: با انعکاس به موقع مشکلات کارکنان از ایستایی سازمان کاسته و با رفع به موقع مشکلات، رضایتمندی را در کارکنان بوجود آورده تا شاهد سازمانی پویا و با نشاط باشیم.

قربانعلی بذرافشان رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی در ابتدای این نشست، رفتارخوب و دوستانه ، امیدوار بودن، خلاقیت، استفاده از تجربیات دیگران، داشتن حس مسوولیت، علاقه به کار و آراستگی را از ویژگی های یک روابط عمومی موفق عنوان نمود.

وی افزود: واقع بینی ، اطلاع یابی و اطلاع رسانی از وظایف روابط عمومی ها بوده و با انجام این رسالت ، می تواند دنیای خوبی برای دیگران بسازد.

بذرافشان ادامه داد: عامل اصلی در ارتقاء یا نزول هر سازمان ، روابط عمومی است و سازمانی که روابط عمومی فعال نداشته باشد دچار مرگ خاموش خواهد شد.


بازگشت