عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رویکرد فعالیت های حوزه زنان و خانواده با تاکید بر شعار سال خواهد بود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان :

رویکرد فعالیت های حوزه زنان و خانواده با تاکید بر شعار سال خواهد بود

رویکرد فعالیت های حوزه زنان و خانواده با تاکید بر شعار سال خواهد بود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در اولین نشست مشاورین و کارشناسان امور بانوان فرمانداریهای تابعه استان در سال 95 با اشاره به شعار سال "اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل"از سوی مقام معظم رهبری گفت: قطعاً رویکرد فعالیت های حوزه زنان و خانواده با تاکید بر شعار سال در راس دغدغه های دفاتر امور بانوان و خانواده شهرستانها قرارخواهد گرفت .

دکتر کلثوم غفاری توران با بیان اینکه اگرزنان در تحقق شعار سال سهم بیشتر نداشته باشند قطعاً سهم برابر خواهند داشت خاطر نشان کرد : اگر نقش زنان نادیده گرفته شود قطعاًتحقق شعار سال محقق نخواهد شد .

وی با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین خبرگان رهبری گفت: حضور پر رنگ مردم در استان و شهرستانها که حتی بعضی از شهرستانها رتبه یک کشوری را در این حضور به نمایش گذاشتند، حاصل زحمات همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای توسعه ایران اسلامی و شما عزیزان بود .

غفاری با بیان اینکه فعالیت در حوزه زنان و خانواده بسیار گسترده است یاد آور شد : ارگان های مختلف در حوزه کاری خود فعالیت معین و مشخصی را پیگیری می کنند اما حوزه زنان و خانواده پیگیرفعالیت های گسترده ایست ازجمله: آموزش،اشتغال ، سلامت ، کودکان و... و لذا فعالان این حوزه باید تلاش مضاعف و بلکه چند برابر داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مناسبت های پیش رو در طول سال از جمله گرامیداشت روزدختر , روز ملی خانواده , دهه فجر, هفته دفاع مقدس ... گفت: لازم است برنامه ریزی های دقیق و اصولی در خصوص این ایام انجام شود .

غفاری جهت فعال کردن جلسات گروه های کاری هفتگانه (اشتغال , تامین اجتماعی , آموزش ,آسیبهای اجتماعی , سلامت وکودک ، جمعیت و مناسبتها) ذیل کارگروه تخصصی زنان و خانواده یاد آور شد : لازم است با برگزاری جلسات مذکوردر شهرستانها وظیفه مندی دستگاههای مرتبط معین شود .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه طبق تاکید دولتمردان برحمایت از مناطق محروم و روستایی وظیفه ما در روستاها سنگین تر است به طرح آسیب شناسی سه روستا در شهرستانهای گرگان و گنبد بصورت پایلوت در سال 94 اشاره کرد و گفت : ضروری است نقاط آسیب خیز شهرستانها مورد بررسی قرا رگیرد و درنشستهای منطقه ای به مسائل ومشکلات این مناطق پرداخته شود .

وی همچنین برای آسیب زدایی از این مناطق , توصیه نمود که برنامه های فرهنگی و مناسبتی در این روستاها بیشتر انجام شود.

وی خاطر نشان کرد : جهت حسن اجرای طرح آموزش روستائیان با موضوع" توانمند سازی زنان و دختران روستایی"در 14 شهرستان طبق تفاهم نامه بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ،دفتر روستایی و دستگاههای اجرایی مرتبط ضروری است دفاتر بانوان شهرستانها نظارت و پیگیری داشته باشند .

دکترغفاری در خصوص ترویج استعداد های موجود درمناطق وشهرستانها و احیاء مشاغل خانگی سنتی که در حال حاضر فعالیت در این زمینه کمتر انجام می شود از جمله طرح نوغانداری ، ابریشم بافی، نمد، گلدوزی ،سوزن دوزی و.... گفت : لازم است جهت ترویج ،گسترش, بروز رسانی و مدرن کردن این استعداد ها با توجه به سلیقه مشتری و بازارمصرف اقدام نماییم.

وی افزود : با همکاری و پیگیری فرمانداریها و شهرداری ها و ارگان های مرتبط بازار های خود اشتغالی زنان را به صورت فصلی و دائمی در مناطق و شهر های پرتردد که از گردشگر بیشتری برخوردارند راه اندازی کنیم .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه در خصوص موضوعاتی چون : ترویج فرهنگ کتابخوانی، اهدا خون , ورزش بانوان شاغل درساعت اداری ، سلامت بانوان و پیشگیری از بیماریهای خاص،راه اندازی بوستان خانواده و پارک بانوان ( با مسئولیت بانوان) سخنانی ایراد نمود.

شایان ذکر است : اولین نشست مشاورین و کارشناسان امور بانوان فرمانداریهای تابع استان با دستورجلسه ارائه سیاست ها و برنامه های حوزه زنان و خانواده در سال 95 با عنایت به تحقق شعار سال " اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل" در سالن اجتماعات ساختمان شماره 3 استانداری برگزار شد .

رویکرد فعالیت های حوزه زنان و خانواده با تاکید بر شعار سال خواهد بود

 

رویکرد فعالیت های حوزه زنان و خانواده با تاکید بر شعار سال خواهد بود

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1069
  • کد خبر : 21273