عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه آموزشی ویژه بانوان شاغل اداره کل راه و شهرسازی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر

با حضور و سخنرانی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد:

کارگاه آموزشی ویژه بانوان شاغل اداره کل راه و شهرسازی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر

 کارگاه آموزشی ویژه بانوان شاغل اداره کل راه و شهرسازی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر

 کار گاه آموزشی ویژه بانوان شاغل اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور و سخنرانی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در نمارخانه اداره کل برگزار شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) در جمع بانوان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت : حضرت زینب (س) یکی از بانوان الگو در مکتب اسلام و مذهب تشیع است شیر زنی که همه ساله در ایام محرم کنار امام حسین (ع) می درخشد و سرنوشتش گره خورده به سرنوشت ایشان و ارتباطش با امام حسین(ع) فراتر از ارتباط خواهر و برادری است.

کلثوم غفاری توران دراین نشست طی ایراد سخنانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر افزود : در عمل در بحث عفاف و حجاب ، امر به معروف و نهی از منکر گاهی نگاه ها فقط به سمت زنان است که این دیدگاه مناسبی نیست .

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است گفت : همانقدر که مقید به نماز و روزه هستیم بایدبه انجام امر به معروف و نهی از منکر نیزمقید باشیمودرقرآن هم بر عدم ترک نماز و هم امر به معروف و نهی از منکر تاکید فرا وان شده است اما باید توجه داشته باشیم که هر کدام شرایط خاص خود را دارند .

غفاری با متذکر شدن این نکته که مردم را به نیکی دعوت کنیم ولی از خود غافل نشویم خاطر نشان کرد : امر به معروف و نهی از منکر تنها درخصوص حجاب نیست بلکه در خصوص تقوی ، صداقت ، اخلاق و تواضع و فروتنی نیز صدق می کند .

وی اضافه کرد : معروفات و خوبی ها باید در عمل ورفتار ها جلوه گر باشد امر به معروف عملی از لسانی تاثیر بیشتری خواهد گذاشت .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان یاد آور شد : امر به معروف شرایط ویژه ای دارد کسی که اقدام به امر به معروف می کند باید از شرایطش آگاه باشد وتا جایی که ممکن است با عمل امر به معروف صورت گیرد .

غفاری ادامه داد : اکثر دستورات اسلام دستورات اجتماعی است مسئله حجاب در محیط کاری یکرنگی و یکنواختی در عین آراستگی مهم است .

در پایان مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ضمن توصیه به عشق ورزیدن به خود ، خانواده ، همسر و همنوعان گفت : در جامعه نسبت به مسائل اجتماعی وظیفه مند هستیم و باید رعایت کنیم . امید وارم در مسائل حسنه و نیکو کاری عامل باشیم و در عمل به دیگران امر به معروف کنیم .


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 635
  • کد خبر : 41545