عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كارگاه آموزشي امربه معروف و نهي از منكر بانوان شاغل راه و شهرسازي گلستان برگزار شد

اداره روابط عمومي راه و شهرسازي استان گلستان:

كارگاه آموزشي امربه معروف و نهي از منكر بانوان شاغل راه و شهرسازي گلستان برگزار شد

كارگاه آموزشي امربه معروف و نهي از منكر بانوان شاغل راه و شهرسازي گلستان برگزار شد

كارگاه آموزشي با محوريت امر به معروف و نهي از منكر با حضور مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري گلستان ويژه بانوان شاغل اداره كل در نمازخانه اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان: سركارخانم دكتر غفاري مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري گلستان"در آغاز اين نشست ضمن تبريك ميلاد باسعادت حضرت زينب (س) به ويژگي هاي شايسته اين بانوي ارزشمند و نقش ويژه ايشان در واقعه كربلا اشاره نمودند.

مدير كل دفتر اموربانوان استانداري ادامه داد : اينكه موضوع امر به معروف و نهي ازمنكر يك وظيفه شرعي است و با تأکید بر اينكه اين موضوع شامل همه آحاد جامعه اعم از  زنان و مردان مي شود يادآور شد: بيش از هر اقدامي آمران به معروف و نهي از منكر بايد خود شخصا داراي شرايط اين مسئوليت خطير باشد و  اصول اخلاقي و  موازين شرعي را در زندگي شخصي و اجتماعي خود رعايت نمايد.

 وي به نقش ارزنده بانوان در خانواده و اجتماع اشاره و افزود" تربيت نسل آينده در دامان زنان و مادران انجام مي شود و بي شك ايفاي هرچه بهتر اين نقش اثرات مهمي در شرايط اجتماعي جامعه در آينده خواهد داشت.

در پايان جلسه، بانوان شاغل در اداره كل به بيان درخواست ها و مطالبات خود از مدير كل دفتر اموربانوان و خانواده استانداري پرداختند .

لازم به ذكر است : امر به معروف و نهي از منكر از احكام عملی شریعت مبین اسلام و دو فرع مهم از فروع دین است. امربه‌معروف به‌معنای دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فردی مسلمان به دیگران در خصوص انجام آنچه ازنظر عقل یا شرع خوب درنظر گرفته می‌شود به‌کار رفته و نهی از منکر دستور یا توصیه‌ای از سوی فرد مسلمان به دیگران است در خصوص انجام ندادن آنچه ازنظر عقل یا شرع اسلام بد درنظر گرفته شده است. این دو فرع در اصل هشتم قانون اساسی بدین شرح مورد تاکید قرار است:

در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت . شرایط وحدود و کیفیت آن را قانون معین می کند. « و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر».


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .