عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهرداران و شوراها به دنبال جذب سرمايه گذار خصوصي

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

شهرداران و شوراها به دنبال جذب سرمايه گذار خصوصي

معاون هماهنگي امور عمراني استاندارگلستان گفت: شهرداران و شوراها به دنبال جذب سرمايه گذار خصوصي براي پيشبرد اهداف خود در شهرها باشند.
مهندس "رضا مروتي" به مناسبت گراميداشت سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در نشست مشترك فرمانداران ،شوراها و شهرداران اظهار داشت :مجموع بودجه كل شهرداري هاي استان رقمي كافي براي توسعه كالبدي و اجتماعي و فرهنگي شهرهاي استان نمي باشد.
وي همچنين بر ضرورت استفاده از پشتوانه مردمي در حل مسائل اقتصادي و اجتماعي و عمراني و .... تاكيد كرد و گفت: اگر از مردم استفاده نشود، همه برنامه ها، قطعا با شكست مواجه خواهد شد و امور تصدي گري بايد از بخش دولتي به خود مردم برگردد و دولت به وظيفه حاكميتي خود بپردازد.
معاون امور عمراني استاندار افزود:با توجه به حساسيت موجود براي پاسخ به مطالبات مردم و حركت شوراها و شهرداران به سمت توسعه ، ضروري به نظر ميرسد شوراها و شهرداران باتشكيل كارگروههاي تخصصي و مشاركت مستقيم خود مردم و نهادها وتشكل هاي مردم نهاد آهنگ توسعه شهرها را تندتر به صدا درآورند.
مروتي تصريح كرد: در مدت پنج ماهه آغاز به كار فعاليت شوراهاي اسلامي شهر در دوره چهارم ، بيشترين فراواني مصوبات در موضوعات مالي، اداري و شهرسازي و كمترين موضوعات مطرح شده در مصوبات شوراها در زمينه هاي اقتصادي – حقوقي ،بهاي خدمات ،عمراني ، اجتماعي و فرهنگي بوده است.
به گفته وي ،اين آماراهميت توجه بيشتر شوراها و شهرداران را به اتخاذ رويكردهاي جديد،بيش از گذشته بخوبي نشان مي دهد.
وي خواستار كمك به شهرداران شد و گفت:همه بايد كمك كنند تا شهرداري‎ها با فراغ بال فعاليت داشته باشند و به مباحث عمراني بپردازند.
معاون امور عمراني استاندار گلستان اظهار داشت:پروژه‎ها و كلنگ‎زني‎هاي زيادي بر روي دست شهرداران باقي مانده است كه منابع كافي ندارند.
مروتي با بيان اينكه درآمد پايدار براي شهرداري‎ها مسئله مهمي است،يادآور شد:شوراها بايد براي انجام امورات خود از نقشه راه برخوردار باشند.
وي با تصريح اينكه گلستان با ظرفيت‎هاي موجود بضاعت كمي ندارد،خاطرنشان كرد:فقر و محروميت اقتصادي،اجتماعي و منطقه‎اي درلايه‎هاي گلستان به وضوح ديده مي‎شود.
معاون امور عمراني استاندار افزود: توسعه نيافتگي را مي‎توان در استان ديد كه برازنده گلستان نيست مردم به منتخبان خود راي دادند تا تحول را در جامعه لمس كنند.
مروتي بيان داشت: استان گلستان ظرفيت خوبي در راستاي سرمايه‎گذاري، فعاليت‎هاي صنعتي، اقتصادي، توريستي و گردشگري دارد كه هنوز نتوانسته‎ايم آنها را احصا و ظرفيت‎سازي كنيم
معاون امور عمراني استانداري در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران بر مبناي حمايت از مظلومان آغاز شد، اضافه كرد: در اين عصرشايد نتوانيم برقراري توامان برنامه ريزي و تدبير ، عمل و اجرا را در انديشمندي غير از شخصيت ارزشمند امام خميني (ره) پيدا كنيم و حضور امام قطعا سبب تثبيت نظام ، مقاومت و ايستادگي و افزايش اعتقاد راسخ مردم به نظام گرديد.
وي ادامه داد: پيام انتخابات ۲۴ خرداد در كشور ؛ نداي تغييرات ، تحول و توسعه خواهي ملت ايران بود كه با حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي متبلور گرديد .
مروتي اضافه كرد: تغيير ۷۸ درصد از اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و به تبع آن تغييرات ۹۱ درصد از شهرداران استان ، ادامه پيام ۲۴ خرداد و مطالبات بحق مردم براي توسعه پايدار و رونق اقتصادي و عمراني شهرهاي استان بوده است.
به گفته وي ، مشاركت 6/79 درصدي مردم استان در انتخابات ۲۴ خرداد نيز، مسئوليت بيشتري رامتوجه نمايندگان دولت و نمايندگان ملت ( اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا ) نموده است.
در ادامه اين جلسه؛ فرمانداران، اعضاي شوراهاي اسلامي شهر، شهرداران به بيان پيشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند .
اين نشست با حضور استاندار گلستان و معاون هماهنگي امور عمراني استاندار و ديگر مديران ذيربط استاني در محل سالن جلسات استانداري گلستان برگزار شد.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1118
  • کد خبر : 252