عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغی اقتصاد مقامتی استان برگزارشد

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری :

اولین جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغی اقتصاد مقامتی استان برگزارشد

اولین جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغی اقتصاد مقامتی استان برگزارشد

اولین جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغی اقتصاد مقامتی استان گلستان صبح امروز یکشنبه 2 آبان ماه 95 با حضور ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و سایر اعضا در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این جلسه ضمن تشریح دستورالعمل و رسیدن نقشه راه کارگروه براساس برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی گفت : اقتصاد مقاومتی یک پروسه طولانی مدت است که نیازبه یک فرآیند کاری و اجرایی دارد تا بتواند به عنوان یک الگو و نمونه در اقتصاد کشور ما پایدار بماند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ؛ محمود ربیعی اظهار داشت : تاکنون استان گلستان در سالجاری 16 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزارنموده که 120 مصوبه داشته است و نزدیک به 900 میلیارد تومان اعتبارتصویب شد و بانکها 600 میلیارد تومان آن را به واحدهای نیمه فعال و راکد در استان پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کاریست دائمی ، جاری و ساری می باشد و بایستی به گونه ای فرهنگ سازی گردد که در تمام جامعه نهادینه شود و مانند یک پروژه عمرانی نیست که برای ساخت آن مدت زمان یکی یا دو ساله نیاز داشته باشد.

به گفته وی ، برای تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی همه اقشار جامعه به ویژه مدارس ، دانشگاهها و صداو سیما نقش دارند و همچنین باید طوری برنامه ریزی شود که فقط مختص دولت یازدهم نباشد .

معاون استاندار گلستان داشتن برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را برای فرهنگی سازی اقتصاد مقاومتی یک ضرورت برشمرد و افزود: اطلاع رسانی ، آگاه سازی و الگو سازی ، فرهنگ سازی و گفتمان سازی جزء پنج محور اصلی مولفه های این کارگروه می باشد.

وی آموزش را زیر ساخت فرهنگ دانست و تصریح کرد : برای مدیران و کارشناسان استانداری و سایر دستگاههای اجرایی یک دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است که از هفته آینده  برگزار می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بر بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی احیا شده ، گفتمان سازی مدیران دستگاههای اجرایی و حضور آنان در صداوسیما و پردازش به موضوعات اقتصاد مقاومتی ، داشتن بسته فرهنگی اقتصاد مقاومتی و افزایش احساس خود باوری و آموزش در جامعه تاکید کرد.

اولین جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغی اقتصاد مقامتی استان برگزارشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .