عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بانوان كشور نقش بسيار موثري در پيروزي انقلاب اسلامي ايران داشتند

استاندار گلستان:

بانوان كشور نقش بسيار موثري در پيروزي انقلاب اسلامي ايران داشتند

استاندار گلستان گفت: بانوان كشور ما نقش بسيار موثري در پيروزي انقلاب اسلامي ايران داشته اند و اسلام در آموزه هاي خود با ادبيات ويژه اي نسبت به اين قشر وارد شده است.
دكتر "حسن صادقلو" استاندار گلستان درهمايش سبك زندگي اسلامي منزلت زن و تحكيم بنيان خانواده گفت: يافتن پيام هاي ايام الله فجر از مسئوليت ها و رسالت ما در دهه فجر است.
وي افزود: بانوان كشور ما نقش بسيار موثري در پيروزي انقلاب اسلامي ايران داشته اند و اسلام در آموزه هاي خود با ادبيات ويژه اي نسبت به اين قشر وارد شده است و آن را به رخ مدعيان حقوق بشر كشانده است.
صادقلو اظهارداشت: باتوجه به اينكه جامعه تاريخ نسبت به حقوق زن هيچ حقي قائل نبود اسلام براي زنان ارزش قائل شد.
وي با بيان اينكه حقوق زن و مرد در اسلام برابر است، تصريح كرد: زماني كه اسلام وارد شد توانست براي زن و مرد حق برابري را قائل شود و زناني كه به عنوان كالا محسوب مي شوند از ارزش و اعتبار واالايي برخوردار شدند.
استاندار گلستان با بيان اينكه در جبهه ها و صحنه هاي تاريخ اسلام نقش زنان يك نقش برجسته است، خاطرنشان كرد: در اسلام زن از جايگاه والايي برخوردار است به طوري كه در جبهه كربلا يك ركن زن محسوب مي شود.
وي در خصوص فرمايش امام خميني(ره) كه از دامن زن مرد به معراج مي رود، اظهارداشت: معراج بزرگترين جايگاه معرفتي و توفيقي يك انسان است و انقلاب اسلامي براي زن جايگاه والايي را تعريف كرده است.
استاندار گلستان با اشاره به تعداد افراد زخمي و كشته شده در جنگ هاي جهاني اول و دوم، گفت: بيشترين ظلم هاي تاريخي كه تاكنون در جهان اتفاق افتاده است توسط غربي ها بوده است.
صادقلو يادآورشد: انجام اين برنامه ها در دهه فجر به منظور انجام تشريفات نخواهد بود بلكه بايد پيام اين ايام را درك كرد و آنچه كه اتفاق افتاده است يك تعريف نيست بلكه يك فلسفه و يك منطق است.
وي با بيان اينكه اگر فردي به دنبال فساد باشد شكست خواهد خورد، افزود: پيام دهه فجر نشان دهنده اين است كه مدعيان شكست پذير هستند.
استاندار گلستان اظهارداشت: باتوجه به اينكه امام خميني(ره) دهه فجر را از سوره فجر الهام گرفت نيز اين دهه فجر از يك جايگاه والايي برخوردار است.
وي تصريح كرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري دهه فجر ميثاق با آرمان هاي انقلاب است كه اين بايد مورد توجه همه ما قرار گيرد.
صادقلو با اشاره به انقلاب اسلامي كه در سايه استقامت در سال 57 بدست آمده است، گفت: باتوجه به اينكه اين انقلاب همراه با اسلام است نيز نقش سازي در بصيرت و معرفت يكي از رسالت هاي امروز ما است.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر ما با نام اسلام در حال حكومت هستيم كه اين يك نكته بسيار مهم است و ما يدك كش يك ميراث بزرگ هستيم چرا كه براي اين انقلاب افراد بسياري جان خود را از دست دادند و ما وارثان پيام هاي شهدا هستيم.
همايش استاني سبك زندگي اسلامي با موضوع منزلت و تحكيم بنيان خانواده با حضور دكتر صادقلو استاندار گلستان در سالن اجتماعات سازمان تبليغات اسلامي استان برگزار شد .
سخنراني " حجت الاسلام محمد قدرتي" مدرس حوزه و دانشگاه از قم ،دكلمه و گروه تواشيح آواي آسماني از ديگر برنامه ها اين همايش بوده است.
همچنين در حاشيه اين همايش، نمايشگاهي از دستاوردهاي زنان كارآفرين برگزار شد.


تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1247
  • کد خبر : 268