عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در 50 روستای گلستان جشنواره های فرهنگ و اقتصاد برگزار می شود

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری خبر داد؛

در 50 روستای گلستان جشنواره های فرهنگ و اقتصاد برگزار می شود

در 50 روستای گلستان جشنواره های فرهنگ و اقتصاد برگزار می شود

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: جشنواره های فرهنگ و اقتصاد در 50 روستای استان برگزار می شود.

به گزارش دفتر امور روستایی و شوراها استانداری، علی نصیبی در نشستی با دهیاران، اعضای شوراها، فعالان فرهنگی و اجتماعی و منتخبین روستا، با موضوع برگزاری جشنواره های «فرهنگ و اقتصاد روستایی» گفت: یکی از دغدغه ها در حوزه روستایی، معرفی ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی روستاهاست.

وی افزود: با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده با فرمانداران و بخشداران و با توجه به پیگیری دهیاران، روستاهایی که علاقه مند به برگزاری این جشنواره هستند، یا به عنوان روستاهای هدف گردشگری به شمار می روند و دارای ظرفیت های بالقوه هستند را شناسایی کرده ایم.

نصیبی بیان کرد: با اقدامات انجام شده، بنا داریم از بهمن امسال تا پایان فروردین سال آینده، این جشنواره ها را در 45 روستای استان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ها در حوزه های فرهنگی اظهار کرد: معرفی آداب و رسوم و آیین های روستایی، معرفی بازی های بومی و محلی، معرفی موسیقی های محلی، معرفی غذاهای سنتی روستا، لباس های بومی و محلی و هرچیزی که رنگ و بوی فرهنگ و اصالت روستایی را داشته باشد، از اهداف این جشنواره هاست.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با اشاره به اینکه ظرفیت های متعددی در روستاها در زمینه های کارآفرینی و تولید وجود دارد، یادآور شد: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و همچنین توجه ویژه به بحث اقتصاد روستاها در سیاست گذاری های کلان کشوری و استانی طی سال های اخیر، توجه خاص به اقتصاد روستا و معرفی ظرفیت ها و توانمندی ها و الگوهای موفق تولید و کارآفرینی یک ضرورت است و از این رو توجه ویژه به بحث اقتصاد روستا چه در زمینه معرفی توانمندی های اقتصادی، بیان تجریبات موفق کارآفرینی روستایی، نمایش ظرفیت ها و ... مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه برخی وظیفه دهیاری را منحصراً انجام فعالیت های عمرانی می دانند، افزود: پیش از برگزاری این جشنواره ها، عده ای تصور می کردند انجام فعالیت های عمرانی تنها وظیفه دهیاری هاست، اما برگزاری این جشنواره ها توانسته است، فضای نشاط اجتماعی را در محیط روستاها به وجود بیاورد.

وی تصریح کرد: این جشنواره ها با هدف ایجاد شور و نشاط عمومی در سطح روستاها، حفظ و احیا میراث معنوی ریشه دار روستاهای استان، الگوسازی با معرفی چهره های موفق، افزایش همدلی در بین روستائیان، معرفی توانمندیهای اقتصادی روستاها، معرفی بیشتر روستاهای دارای جاذبه گردشگری برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری این جشنواره ها نیاز است کمیته های سیاست گذاری و اجرایی و نیز جلسات هماهنگی در سطح روستا با حضور دهیار، اعضای شورا، فعالان فرهنگی اجتماعی ورزشی روستا، نهاد های روستایی همچون خانه بهداشت، پایگاه بسیج، هیات امنای مساجد،کانون فرهنگی مساجد و کانون های فرهنگی و اجتماعی روستا تشکیل شود.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری بازنمایش سنت ها و آداب رسوم مثبت روستا، اجرای بازیهای بومی و محلی آبادی، اجرای موسیقی محلی روستا،ذکر تاریخچه روستا ، وجه تسمیه ، و ... از سوی یکی از مطلعین، اجرای برنامه های آیینی مطابق با عرف روستا، معرفی شیوه های سنتی زندگی روستائیان، نمایش توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی روستا، معرفی ایده های نو مرتبط با کارآفرینی روستایی را از برنامه های جذابی دانست که می تواند این جشنواره ها را پربارتر کند.

 

در 50 روستای گلستان جشنواره های فرهنگ و اقتصاد برگزار می شود


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .