عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور بانوان در راهپيماييها ضامن پيروزي انقلاب اسلامي بود

معاون استاندار :

حضور بانوان در راهپيماييها ضامن پيروزي انقلاب اسلامي بود

"علي اصغر طهماسبي" در جلسه كميته بانوان دهه فجر استان اظهار داشت : اگر حضور چشمگير ، يكپارچه و فعال زنان در مبارزات عليه رژيم ستمشاهي نبود ، مطمئناً اين مهم ميسّر نمي شد.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي خود را مديون حضور پررنگ بانوان در تمامي عرصه ها مي داند ، يادآور شد : در دوران دفاع مقدس شما زنان غيور ايران اسلامي بوديد كه فرزندان و همسران خود را روانه جبهه ها ساختيد و خودتان در پشت خطوط جبهه و حتي در ميدانهاي نبرد حق عليه باطل پا به پاي مردان جنگيديد و ايثار و از خود گذشتگي خود را به اثبات رسانديد .
معاون استاندار تصريح كرد : شما زنان علاوه بر نقش مهم و پررنگي كه در جامعه و تحولات سياسي و اجتماعي داشته و داريد ، وظيفه مهم تربيت فرزندان و رسيدگي به امور خانواده را هم بر عهده داريد و بدون نقش تعيين كننده شما در اين حوزه ، قطعاً نظام تعليم و تربيت مغفول مي ماند.
وي با پر اهميت خواندن حضور زنان و موفقيت هاي چشمگير آنها در حوزه هاي علمي و فن آوري خاطرنشان كرد : در حال حاضر تعداد دانشجويان دختر در كشور بيشتر از دانشجويان پسر ما مي باشد و اين نشاندهنده جايگاه والاي زنان در نظام مقدس جمهوري اسلامي در حوزه هاي علمي و پژوهشي است كه در بسياري از حوزه ها با حضور پر رنگشان توانسته اند خود را بر مردان تحميل كنند.
طهماسبي استفاده بهينه از توانمندي ها و ظرفيت زنان در دستگاههاي اجرايي را يك ضرورت مهم عنوان كرد و افزود : توانمند سازي بانوان در تمامي عرصه هاي سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي ، اقتصادي ، گردشگري و ... خواست نظام جمهوري اسلامي است و تجربه نشان داده هر جايي كه بانوان عهده دار مسئوليتي بوده اند ، شاهد جنب و جوش و فعاليت بيشتر در آن حوزه بوده ايم.
وي با بيان اينكه زنان ايراني بايد خود و قابليتهايشان را باور داشته و به منصه ظهور برسانند ، گفت : اينكه در كشور ما بحث جنسيت مطرح نيست تنها يك شعار نيست و اگر در جايي و محيطي حضور زنان را كمرنگ مي بينيم به دليل تعللي است كه خود بانوان براي ورورد به آن عرصه داشته اند.
سرپرست معاونت سياسي امنيتي استانداري تأكيد كرد : زنان نبايد خود را محدود به حضور در حوزه هاي كاري بانوان كنند بلكه مي توانند با بهره مندي از پتانسيل و ظرفيتهاي خود بخش مهمي از كارها را بر عهده بگيرند و پا به پاي مردان در حوزه هاي مديريتي حضور فعال داشته باشند.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد : در دولت تدبير و اميد قطعاً زنان نقش پررنگي در اداره امور خواهند داشت و اميدواريم كه توازن در تقسيم مسئوليتها برقرار باشد.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1239
  • کد خبر : 387