عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندار گلستان و رئیس شورای استاندارد استان به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد


پیام استاندار گلستان و رئیس شورای استاندارد استان به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد

پیام استاندار گلستان و رئیس شورای استاندارد استان به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد

 دکتر سید مناف هاشمی استاندار گلستان و رئیس شورای استاندارد استان به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد پیامی را منتشر کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، متن پیام دکتر هاشمی به شرح زیر می باشد:
استانداردسازی و نظارت بر نحوه تولید کالاها نشان می‌دهد که یک جامعه برای عموم مردم خود چقدر ارزش و اهمیت قائل است. به عبارت دیگر هرچه استانداردسازی توسعه یابد و تعهد به رعایت استانداردها بیشتر شود پیشرفت و تعالی جامعه ارتقا می یابد. اگر استانداردسازی در جامعه توسعه نیابد و برای همه موارد استانداردسازی معینی تعریف نشود زندگی افراد طاقت‌فرسا می‌شود و سلامتی انسان‌ها به خطر می‌افتد.
 استاندارد کالاها و خدمات در یک کشور به نفع تمام مردم و اقتصاد آن کشور است چرا که موجب می‌شود تقاضا برای خرید کالای با کیفیت زیاد شده و متعاقباً صادرات افزایش یافته و در عین حال موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، تأمین ایمنی و بهداشت عمومی و افزایش رفاه و درآمد ملی می‌شود.
سرمایه‌گذاری در راه بهبود کیفیت کالاهای تولیدی برای پاسخگویی به نیازهای مصرف‌ کنندگان داخلی و راه‌یابی کالاها به بازارهای جهانی و کاهش واردات مهم‌ترین اصل در توسعه اقتصادی است.
کشورهایی که در مسیر توسعه اقتصادی قدم برمی‌دارند کشورهایی هستند که بهبود کیفیت کالا و خدمات را در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود قرار داده‌اند و کنترل و مدیریت دقیقی بر خط تولید کالاهای خود اعمال می‌کنند.
 توجه به مقوله استاندارد، توجه به یک مسئله ملی و فرا ملی است. اگر تولیدات و خدمات ما در استان دارای استاندارد لازم باشد، آنگاه فرصت رقابت در سطح ملی و بین المللی را پیدا خواهد کرد و گرنه تولیدی که فاقد کیفیت لازم باشد در بازارهای محلی نیز حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
استان گلستان، استانی که ایرانی کوچک را در مرزهای خود جای داده است و دارای تنوعی وسیع به لحاظ جغرافیایی، پراکندگی جمعیت، اقلیم های گوناگون، مذاهب و غیره است؛ نیاز به آن دارد که در افق توسعه و بهره وری خود نیز به استانداردی مطابق با رشد و ارتقاء ملی بدل شود.
امید است در سالی که با نفس گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین به شعار راهبردی «حمایت از کالای ایرانی» شده است، شاهد پایبندی مضاعف تولیدکنندگان به استانداردهای موجود باشیم تا کالای اصیل ایرانی با ایستادن بر قله کیفیت، جایگاه شایسته خود را در بین خانوارهای ایرانی و همچنین دیگر کشورهای منطقه و جهان به دست آورد و آنطور که شایسته و وزین است، خودنمایی کند و امید دارم مفهوم عمیق استاندارد در جامعه ایرانی روز به روز آشکارتر شود


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .