عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقتصاد مقاومتی توجه به اقدامات جهادی دستگاه هاست

استاندار گلستان در هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان؛

اقتصاد مقاومتی توجه به اقدامات جهادی دستگاه هاست

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اقتصاد مقاومتی توجه به اقدامات جهادی دستگاه هاست

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید بین اقدامات عادی و مباحث اقتصاد مقاومتی خود تفاوت قائل شوند، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به اقدامات جهادی و فوق العاده در دستگاه هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، که با دستور تصویب برش های استانی دستگاه ها تشکیل شد، تصریح کرد: همه دستگاه ها خصوصاً سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید در راستای اقتصاد مقاومتی برش استانی خود را تعیین کنند و همچنین دستگاه های اجرایی نیز توجه داشته باشند که ورود سازمان مدیریت به برخی مباحث موجب کم کاری آنها نشود.

وی در این جلسه که برش استانی 3 دستگاه جهاد کشاورزی، پارک علم و فن آوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، گفت: زهکشی اراضی، تجهیز ناوگان کشاورزی، توجه به آب بندان ها و راه های بین مزارع و همچنین توسعه ماهیان خاویاری و میگو باید مورد توجه جدی جهاد کشاورزی باشد.

وی با تاکید بر حمایت از ایجاد پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی، یادآور شد: ساخت هتل های با کیفیت، توسعه مراکز صنایع دستی بزرگ و متوسط، توجه به مراکز صادراتی هدایت کننده و آموزشی باید در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گیرد.

استاندار گلستان با بیان اهمیت توجه به اسناد و کتب خطی استان ، خاطر نشان کرد: موزه های خصوصی در استان ایجاد خواهد شد و همچنین به دنبال ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان و شهر تاریخی جرجان و در عین حال تکمیل موزه روستایی استان هستیم.

دکتر صادقلو با اشاره به اهمیت مباحث دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی ، گفت: امسال باید 50 شرکت دانش بنیان در استان ایجاد شود و در این راستا مدیریت استان با تقویت پارک علم و فن آوری و مراکز رشد پشتیبانی لازم را صورت می دهد.

همچنین در هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که برش 3 دستگاه جهاد کشاورزی، پارک علم و فن آوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، مدیران حاضر در جلسه و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون برش های استانی این دستگاه ها پرداختند.

لازم به ذکر است در این جلسه ایجاد سالانه 1500 کیلومتر جاده بین مزارع، تکمیل سایت 4هزار هکتاری میگو در سال جاری و مطالعات سایت 10 هزار هکتاری ماهیان خاویاری و میگو توسط جهادکشاورزی و همچنین توجه جدی به شرکت دانش بنیان استفاده کننده از اشعه گاما و ارائه زمین 30 هکتاری به پارک علم و فن آوری مورد تصویب قرار گرفت.

گفتی است برنامه اقتصاد مقاومتی 19 دستگاه در سطح کشور به تصویب رسیده که برخی از آنها فاقد برش استانی هستند و دیگر دستگاه هایی که دارای برش استانی هستند در جلسه آتی برنامه های خود را جهت تصویب ارائه خواهند کرد.

اقتصاد مقاومتی توجه به اقدامات جهادی دستگاه هاست

 

اقتصاد مقاومتی توجه به اقدامات جهادی دستگاه هاست

 

اقتصاد مقاومتی توجه به اقدامات جهادی دستگاه هاست

 

اقتصاد مقاومتی توجه به اقدامات جهادی دستگاه هاست

 

اقتصاد مقاومتی توجه به اقدامات جهادی دستگاه هاست

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .