عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه مشاغل دانش بنيان تنها راه عملي كردن اقتصاد مقاومتي است

پدر علم آی تی ایران گفت:

توسعه مشاغل دانش بنيان تنها راه عملي كردن اقتصاد مقاومتي است

توسعه مشاغل دانش بنيان تنها راه عملي كردن اقتصاد مقاومتي است

دکترجلالی: تنها راه عملی کردن اقتصاد مقاومتی توسعه مدیریت دانش و توسعه مشاغل دانش بنیان است.

دکتر علی اکبر جلالی، پدر علم آی تی ایران و مشاور استاندار در امور آی تی، در نخستین نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی در طرح توسعه مشاغل دانش بنیان اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان یک موضوعی است که در حال حاضر در کشور با مشکل مواجه است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به یک ملت امکان می دهد تا در شرایط فشار رشد و شکوفایی را با خود به همراه داشته باشد.

جلالی اظهارداشت: تامین شرایط و فعال سازی تمامی امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکارهای جمعی و تاکید بر ارتقا درآمد است.

وی تصریح کرد: پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی و نوآوری به منظور ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه است.

پدر علم آی تی ایران با اشاره به اینکه چه کارهایی باید در اقتصاد دانش بنیان اجرایی شود، یادآورشد: محور قرار دادن رشد و بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل، تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان ها و به کارگیری ظرفیت و قابلیت های متنوع در جغرافیای مزیت های مناطق کشور محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانه در خدمت تولید، بهره وری و اشتغال باید باشد چرا که اشتغال مهمترین مشکل دولت است.

وی افزود: تنها راه عملی کردن اقتصاد مقاومتی توسعه مدیریت دانش و توسعه مشاغل دانش بنیان است.

پدر علم آی تی ایران خاطرنشان کرد: کمبود نیروی کار با دانش و مهارت های روز دنیا یکی از مشکل های اصلی در اقتصاد امروز کشور است.

وی با بیان اینکه سه هزار و 850 نفر تا کنون در سامانه استان مجازی ثبت نام کردند، اظهارداشت: در سال یک و نیم میلیون نفر بیکار در کشور هستند.

جلالی تصریح کرد: امروز وجود نیروها یک ثروت محسوب می شود که باید از آنان استفاده کنیم و به تولید کنندگان خود نیروی انسانی بدهیم و برای آنان فضا را ایجاد کنیم.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه فرهنگ و اقتصاد شعار سال است پس باید مدیریت ما در بحث اقتصاد بیشتر شود و باید فرهنگ خود را به سمت واقع گرایی حرکت داد.

مشاور استاندار در امور آی تی با بیان اینکه در جهت اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده جمعی استان هستیم، گفت: مشکل ما در این عزم ملی و اراده ملی است چرا که اگر حرکت ما منطقی و جدی باشد حتما موفق خواهیم شد.

 وی افزود: اگر بتوانیم در انجام این کار موفق شویم استان گلستان به عنوان پایلوت کشور شناخته خواهد شد و برای تاریخ ایران یک حرکت ملی دانش بنیان خواهیم داشت.

پدر علم آی تی ایران با اشاره به اینکه 93 درصد مشاغل جهان خدمات هستند، اظهارداشت: هر اشتغال در ایران مبلغ 250 میلیون تومان هزینه می خواهد که با یک ماه یارانه کشور تعهد کردیم یک میلیون جوان را مشغول کار کنیم.

وی در خصوص وضعیت کسب و کار ایران در سال 2014 بانک جهانی، تصریح کرد: طبق گزارشات سال 2014 بانک جهانی؛ رتبه ایران در بین 189 کشور جهانی در شاخص فضای کار 152 است.

جلالی خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه 43 درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و 75 درصد زنان فارغ التحصیل دانشگاه ها بیکارند.


تأیید کننده خبر : قائینی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .