عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اصناف نقش برجسته ای در رشد اقتصادی کشور دارند

مهندس قوانلو :

اصناف نقش برجسته ای در رشد اقتصادی کشور دارند

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در همایش بزرگداشت روز اصناف گفت : نیم درصد از سه درصد رشد اقتصادی کشور در بخش اصناف و بازار بوده که نقش این بخش را بیش از پیش نشان می دهد

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان، همایش بزرگداشت روز اصناف با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان، مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ، دکتر سلیمان عباسی نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی ، حمیدی مشاور استاندار و فرماندار گنبد، مدیران دستگاههای اجرایی و جمع کثیری از اصناف و بازاریان استان در گنبد برگزار گردید .

 مهندس قوانلو با بیان اهمیت بخش اصناف و تجار در کنار صنعتگران، اظهار کرد: در سال گذشته سهم اصناف و تجار از تولید ناخالص ملی 17 تا 18 درصد بوده و سهم صنعت 18 تا 19 درصد بوده و می بینیم که صنعت و تجارت در فاصله بسیار کمی نقشی اساسی در تولید ناخالص ملی کشور دارند.

 مهندس قوانلو یادآور شد :قریب به 3میلیون واحد صنفی در کشور مشغول به فعالیت هستند که اگر میانگین برای هر واحد صنفی اشتغال دو نفر محسوب شود ، حداقل 6 میلیون نفر در واحدهای صنفی کشور مشغول بکار هستند که این نشانگر این موضوع است که اصناف با تسهیلات بسیار کمتر اشتغال بسیار بیشتری از سایر واحدها ایجاد می کنند .

 قوانلو افزود : نیم درصد از سه درصد رشد اقتصادی کشور در بخش اصناف و بازار بوده که نقش این بخش را بیش از پیش نشان می دهد .

 وی اضافه کرد : آرامشی که سال 93 در بازار حاکم بود بخاطر همکاری و تعامل اصناف و بازاریان بوده و امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه یابد .

 نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: بازار نقش مهم و ارزنده ای در پیشرفت کشور دارد.

 دکتر سلیمان عباسی امادگی مجلس را برای ارائه خدمات به مردم اعلام کرد و گفت: اگر بازار احساس می کند که موانعی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم وجود دارد ما به عنوان قانونگذاران امادگی داریم تا این موانع را بر داریم.

 وی افزود: مجلس شورای اسلامی می تواند مشکلات بازاریان در ارتباط بیمه ، جواز کسب و ... را از طریق تصویب قوانین برطرف کند.

 لازم بذکر است در پایان مراسم و با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان ، مهندس قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ، دکتر سلیمان عباسی نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی ، حمیدی مشاور استاندار و فرماندار گنبد از چند تن از معتمدین بازار استان با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر و تجلیل بعمل آمد .

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1151
  • کد خبر : 10347