عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سیاستهای کلی حوزه ورزش همگانی استان تشریح شد


سیاستهای کلی حوزه ورزش همگانی استان تشریح شد

معاون ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل، سیاستهای کلی حوزه ورزش همگانی را تشریح نمود .

حاجی آبادی گفت: استراتژیک بودن توسعه همگانی ورزش در جهت ارتقاء سلامت جسمانی، روانی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی مهمترین وظیفه ذاتی حوزه ماست .

وی اظهار داشت: بر اساس بند 3 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چون توسعه ورزش همگانی بعنوان یک استراتژی اصلی وظیفه حاکمیتی دولت در جهت ارتقاء سلامت جسمانی ، روانی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی محسوب میگردد. در همین راستا تامین حفظ و ارتقاء سلامت افراد جامعه لازم است که عوامل تاثیر گذار بر سلامت ، همانند ارگانهایی که بنحوی با موضوع آموزش و تعلیم و تربیت در گیر و از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردارند به خوبی شناسایی شوند .

حاجی آبادی در زمینه تعریف هم افزایی دستگاهها توضیح داد که با همکاری و مشارکت کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها و ارگانهایی که بر عوامل فرهنگی و اجتماعی تاثیر گذار بر سلامت جامعه هستند در زمینه توسعه ورزش همگانی و فعالیت بدنی بعنوان یکی از بهترین عوامل موثر در بهره مندی آحاد ملت عزیز ایران از نعمت سلامت باید طراح هایی را تصویب و اجراء نمائیم که برنامه های کوتاه و بلند مدت شاخص های افزایش طول عمر ، پایین آوردن هزینه درمان و سلامتی ، شادابی و نشاط را در جامعه بهبود بخشیم .

حاجی آبادی ادامه داد : امید ما حمایت موثر مسئولین و مقامات دستگاههای ملی و استانی بخصوص استاندار در تشکیل شورای ورزش همگانی در استان و فرمانداران در شورای ورزش همگانی شهرستان هاست، که با تشکیل این شورا ها و تصویب راهکارهایی مهم مشارکت کلیه دستگاهها در پیشبرد ورزش همگانی و مردمی کردن آن ، ورزش را در سبد کالای همه خانواده ها بطریقی سهل و آسان و قابل دسترسی قرار دهیم .

حاجی آبادی ایجاد ایستگاههای ورزش در پارکها و بوستانها ، استقرار پایگاههای ورزش صبحگاهی در محله های پرجمعیت شهرها و روستاها ، همکاری با شهرداریها در جهت نصب تجهیزات ورزشی در پارکها ،توسعه ورزش کارمندی ، توصیه های لازم به ادارات و ارگانها برای اجرای برنامه ورزش صبحگاهی کارمندان ، هماهنگی با آموزش و پرورش و دانشگاهها برای اجرای زنگ ورزش صبحگاهی ، همکاری با سازمان بسیج در جهت ایجاد کانونهای ورزشی در پایگاهای بسیج ، توسعه ورزش در روستاها با برگزاری جشنواره های فرهنگی ، ورزشی و سنتی بومی محلی و مسابقات مختلف را بعنوان رئوس برنامه های توسعه ورزش و همگانی کردن آن توسط این معاونت بر شمرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .