عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ترویج فرهنگ خودی، نیازمند ارائه الگو ایرانی اسلامی است


ترویج فرهنگ خودی، نیازمند ارائه الگو ایرانی اسلامی است

ترویج فرهنگ خودی، نیازمند ارائه الگو ایرانی اسلامی است

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به ارائه الگو برای ترویج رفتار و هنجارهای اجتماعی منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کردو گفت: برای سوق دادن رفتارهای منطبق با فرهنگ خودی در هر حوزه ای  باید الگو ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت ضمن اشاره به دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در مهرماه سال جاری، افزود: در صورت عدم ارائه الگو برای جامعه با خلا مواجه می شویم.

وی ادامه داد: در خلا و نبود الگو مناسب، یک رفتاری که هیچ تناسبی با الگوهای فرهنگی این کشور ندارد به جامعه تحمیل می شود که در نهایت سبب بروز مشکلاتی خواهد شد.

حجت الاسلام فضیلت با بیان این نکته که ارائه الگو نخستین گام برای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی است، افزود: دستگاهی مانند ارشاد باید موضوعات  مختلف فرهنگی را دنبال کند که جشنواره مد و لباس یکی از این موارد است.

 وی با بیان این نکته که 12 تا 20 مهرماه جشنواره مد ایرانی اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود، تصریح کرد: گلستان همزمان با این جشنواره میزبان بیست و دومین نمایشگاه مدو لباس کشور هم خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان معرفی مدل پوشش های ایرانی اسلامی بانوان و افزایش توسعه خلاقیت  و نوآوری در مد لباس ایرانی اسلامی را از جمله اهداف این جشنواره نام برد و افزود: ایجاد تعامل افزایی میان طراحان و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان از دیگر اهداف اداره ارشاد گلستان به شمار می رود.

وی ضمن یادآوری این نکته که جشنواره مد و لباس استانی در دو بخش رقابتی و علمی برپا می شود، اظهار کرد:ارائه آثار و تولیدات کاربردی ایرانی اسلامی شامل طراحی مانتو اجتماعی و مجالس و طراحی پوشش سر و سخنرانی اساتید متخصص و کارگاه آموزشی و ارائه مقالات و پایان نامه با محور مد و طراحی لباس، بخش های علمی و رقابتی جشنواره به شمار می رود.

حجت الاسلام فضیلت گرایش عکاسی، تصویرسازی، بازاریابی، برند سازی و تبلیغات را از دیگر بخش های علمی جشنواره دانست و تصریح کرد: به برگزیدگان بخش های مختلف، جوایز ارزنده به همراه لوح تقدیر و به نفرات برتر تندیس اهدا می شود.

وی در خاتمه یادآور شد: جشنواره مد لباس ایرانی اسلامی گلستان زیر نظر بنیاد علمی مد لباس اسلامی ایرانی و کارگروه مد لباس وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .