عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جشنواره ها بسترساز تفکر و تدین در حوزه هنر هستند


جشنواره ها بسترساز تفکر و تدین در حوزه هنر هستند

جشنواره ها بسترساز تفکر و تدین در حوزه هنر هستند

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: جشنواره ها می توانند بسترساز تفکر و تدین و ترویج فرهنگ شعر و ادب در بین تمامی رده های سنی شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی "گلستان شعر"، افزود: ایجاد نشاط در جامعه یکی دیگر از ماموریت های فرهنگ و ارشاد است به همین خاطر به شعر نشاط آور تاکید دارد.

وی با بیان این نکته که نشاط در هر امری سبب افزایش کمی و کیفی فعالیت ها می شود، افزود: نشاط در کنار مطالعه، تحقیق، پژوهش کمک زیادی به افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت ها می کند.

حجت الاسلام فضیلت به نشاط در عبادت هم تاکید کردو گفت: نبود نشاط در عبادت از کارایی و کارآمدی نشاط در آن لحظه می کاهد؛ نشاط در عبادت می تواند اسنان را از خاک به افلاک برساند.

وی به نقل عبادت از معصومین اشاره کرد و افزود: عبادت و نماز بدون نشاط نزد خدا از قرب کمتری برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواستار پرداختن شاعران به شعر نشاط آفرین شد و تصریح کرد:  شعر نشاط آفرین شعری است که مبتنی برشعور باشد.

وی ادامه داد: شعری که از احساسات اولیه فاصله می گیرد به احساسات متعالیه نزدیک می شود را می توان در زمره شعر نشاط آفرین دانست.

حجت الاسلام فضیلت با بیان این نکته که شعر نشاط آفرین مقاصد مارا به آنچه باید باشیم نزدیک می کند، افزود: این روش مارا به تلاش برای بهبود بخشیدن فاصله ها و مانع غرق شدن در نباید ها ترغیب می کند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .