عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زنگ آب در مدارس شهرستان آق قلا به صدا درآمد


زنگ آب در مدارس شهرستان آق قلا به صدا درآمد

زنگ آب در مدارس شهرستان آق قلا به صدا درآمد

 مراسم زنگ آب بصورت نمادین در دبستان شهید تاج محمد یلمه شهرستان آق قلا با حضور مدیرامورآب وفاضلاب این شهر و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان گلستان و شهرستان آق قلا برگزار شد.

مدیر امور آب وفاضلاب آق قلا در مصاحبه با پایگاه خبری شرکت آبفا گلستان گفت: برنامه فرهنگی، آموزشی و نواختن زنگ آب، به‌منظور آموزش و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در بین کودکان با حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدارس این شهرستان برگزار شد.

مهندس سلیمان غفاری افزود : مسئولین آموزش و پرورش و امور آب وفاضلاب شهر آق قلادر این برنامه با برپایی ایستگاه فرهنگی و تبلیغات میدانی و توزیع اقلام تبلیغی _ آموزشی شامل کتاب صرفه‌جویی، تراکت الگوی مصرف، پوستر چهل روش به‌صورت چهره به چهره به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب پرداختند و الگوهای استاندارد و راهکارهای درست و صحیح مصرف را به دانش‌آموزان ،معلمان و مربیان آموزش دادند.

وی خاطرنشان کرد دو صفت وجود دارد که مقابل هم هستند. یکی اسراف که صفت بسیار نا پسندی است و دیگری صرفه جویی که در مقابل آن قرار دارد و صفتی بسیار زیبا است که خداوند و بزرگان ما بسیار به این صفت اهمیت داده و ما را به آن دعوت کرده اند. علاوه بر این ما در مصرف هم باید به گفته های دینمان عمل کنیم. باید از نعمت های خداوند استفاده کنیم؛ اما اسراف نکنیم، به دیگران نیز کمک کنیم تا از نعمت ها بهره مند شوند، به وظایفی که بر عهده ی ما گذاشته شده، عمل کنیم و خداوند را نیز بخاطر نعمات بیشمارش شکر کنیم.

مدیر امور آب وفاضلاب آق قلا تصریح کرد: سه عامل مهم که امروز آب را به خطر می اندازد، آلودگی، اسراف و تغییرات آب و هواست؛ که به گفته ی کارشناسان 98 درصد آن را انسان ها باعث می شوند. و برای مقابله با بیشتر شدن این میزان و کاهش آن در آینده، باید به افراد از همین کودکی آموزش های لازم داده شود.

وی با سخنانی صمیمی، به پرسش و پاسخ با دانش آموزان و نونهالان حاضر در مراسم پرداخت و خاطر نشان کرد: این مراسم به این دلیل برگزار شده تا همه بدانیم که آب مایه ی اصلی زندگی است و بدون آن زندگی هرگز امکان پذیر نخواهد بود و نباید آن را به هدر داد؛ بلکه باید به گونه ای استفاده کرد که همه همیشه و در همه جا بتوانند از این نعمت الهی برخوردار شوند.

زنگ آب در مدارس شهرستان آق قلا به صدا درآمد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 2368
  • کد خبر : 14695