عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نواخته شدن زنگ آب و اجرای اولین مانور دانش آموزی آب درآزادشهر

مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر خبر داد :

نواخته شدن زنگ آب و اجرای اولین مانور دانش آموزی آب درآزادشهر

در راستای فرهنگ سازی مصرف صحیح آب در بین دانش آموزان زنگ آب در مدرسه سما شهرستان آزادشهر نواخته شد .
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ، "یحیی طالبی" گفت : در راستای سازگاری با کم آبی مانور دانش آموزی آب با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برای دانش آموزان مقطع ابتدایی برای اولین بار در این شهرستان برگزار شد.  
طالبی خاطرنشان کرد : کم آبی امروز در جوامع به یک امر جدی تبدیل شده است و آموزش اصول صرفه جویی و مصرف بهینه آب باید از سنین مدرسه و در محیط آموزشی صورت گیرد چرا که اینگونه آموزش ها تاثیرگذاری مهمی روی دانش آموزان دارد.
وی صرفه جویی در مصرف آب را نشانگر فرهنگ بالای جوامع خواند و افزود: مدارس نقش عمده ای در ایجاد فرهنگ صرفه جویی در بین دانش آموزان دارند و هر قدر مبانی آموزشی در حوزه صرفه جویی به دانش آموزان در مدارس ارائه شود به همان میزان تاثیر آن در خانواده و جامعه مشاهده خواهد شد .
در ادامه امام جمعه شهرستان حجت الاسلام شهابی ضمن نواختن زنگ آب و تقدیر و تشکر از برگزاری چنین مراسمی گفت : در خصوص اهمیت آب همین قدر کافی است که در حدیث داریم اولین چیزی را که پروردگار بزرگ در جهان خلق نموده آب است پس بیایید قدر این گوهر بی بدیل را شما دانش آموزان بدانید و دیگران را نیز تشویق به مدیریت صحیح آن کنید همانگونه که بزرگان دینی نسبت به آب حساس بوده و از اسراف آن خودداری می کردند.
در این مراسم که شهردار و اعضای شورای شهر، رئیس دانشگاه آزاد و جمعی از روسای ادارات و تعدادی از اولیا دانش آموزان حضور داشتند دانش آموزان ضمن اجرای دکلمه و سرود آب و نمایش شاد با روشهای صرفه جویی در مصرف آب آشنا شدند و در پایان این مراسم ضمن برگزاری  مسابقه به دانش آموزان جوایزی از طرف شرکت آب و فاضلاب اهداء شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 494
  • کد خبر : 54559