عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری دوره های آموزشی برای صیادان گلستان


برگزاری دوره های آموزشی برای صیادان گلستان

 به همت اداره کل شیلات گلستان، از ابتدای سال جاری تا کنون 6 دوره آموزشی و ترویجی ویژه صیادان و اعضا شرکت تعاونی های صید پره استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان مهندس محسن یحیایی با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این دوره ها، آشنایی صیادان با وظایف و حقوق خود و ارتقا سطح آگاهی آنان بوده است.

معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان با اشاره به موضوعات مطرح شده در این دوره ها اظهار کرد: اصول حسابداری، آیین نگارش و کمک های اولیه (نحوه برخورد با مصدوم، حمایت های حیاتی پایه، نحوه پانسمان و بانداژ و ...) از جمله دوره های آموزشی، و اساسنامه تعاونی ها، تخلفات صیادی و ارتباطات دریایی عنوان دوره های ترویجی برگزار شده در این دوره ها بوده است.

مهندس یحیایی با ذکر اینکه تعداد شرکت کنندگان در این دوره ها تاکنون 360 نفر ـ روز در دوره ترویجی و 134 نفر ـ روز در دوره آموزشی بوده است، گفت: با توجه به 50 درصد بی سوادی بین صیادان استان، برگزاری این دوره ها از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که در این دوره ها صیادان تا حدودی با حق و حقوق خود از جمله خدمات بیمه ای و ... آشنا می شوند.

وی در پایان یادآور شد: چند دوره آموزشی و ترویجی دیگر تا پایان امسال در برنامه معاونت صید و صیادی اداره کل شیلات استان قرار دارد که از آن جمله می توان به تامین و نگهداری قایق موتوری، توربافی، تعمیر و نگهداری ادوات صیادی، خدمات بیمه ای، بهداشت فردی و محیطی اشاره کرد.

گفتنی است محل برگزاری این دوره ها، مرکز آموزش آشوراده و صیدگاههای پره میانکاله و گمیشان است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 907
  • کد خبر : 15058