عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دوره آموزشی امداد و نجات نجات فوک خزری برگزار شد

با حضور صیادان گلستانی؛

دوره آموزشی امداد و نجات نجات فوک خزری برگزار شد

دوره آموزشی امداد و نجات نجات فوک خزری برگزار شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان گفت: دوره آموزشی امداد و نجات فوک خزری با حضور صیادان عضو شرکت های تعاونی صید پره استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، دکتر محسن یحیایی با اعلام این خبر بیان داشت: در این دوره آموزشی مباحثی از جمله عوامل تهدید کننده فوک خزری، نحوه رهایی فوک گیر افتاده در تور، نکات ایمنی و ... به صیادان آموزش داده شد.
وی با اشاره به مهم ترین عوامل تهدید کننده فوک خزری گفت: از مهم ترین عوامل تهدید کننده فوک خزری، گیر افتادن در تور ماهیگیران است که صیادان در این دوره با روش های نجات فوک از تورهای خود آشنا شدند.
دکتر یحیایی در خصوص نجات فوک خزری از تور صیادان گلستانی اظهار کرد: در سال جاری صیادان گلستانی توانستند یک فوک نوجوان را که در ایستگاه میانقلعه در تور ماهیگیری گیر افتاده بود نجات داده و به مرکز
درمانی ـ تحقیقاتی فوک خزری در جزیره آشوراده تحویل دهند که پس از نشانه گذاری و اطمینان از سلامت این گونه نادر به دریا بازگردانده شد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در پایان تصریح کرد: این دوره آموزشی با شرکت بیش از 100 نفر از صیادان 8 شرکت تعاونی پره استان برگزار شد و دکتر صیاد شیرازی مسئول مرکز درمانی و تحقیقاتی فوک خزری آموزش های لازم را به صیادان گلستانی ارائه نمود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 678
  • کد خبر : 57678