عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عدم کنترل مسیر دودکش منجر به مرگ خاموش یکی از همشهریان استان شد

مدیر عامل گازگلستان خبر داد:

عدم کنترل مسیر دودکش منجر به مرگ خاموش یکی از همشهریان استان شد

مهندس صفر علی جمال لیوانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی شرکت گاز استان گلستان از کم توجهی یکی از مشترکین استان نسبت به مسدود بودن مسیر دودکش که منجر به مرگ خاموش ایشان شد خبر داد.

 وی گفت:علیرغم توصیه های مکرر به مشترکین محترم گاز در خصوص رعایت نکات ایمنی وسایل گازسوز،متاسفانه تعدادی از هموطنان عزیز نسبت به این موضوع توجه چندانی نداشته و نکات ایمنی را رعایت نمی کنند که این امرمنجر به حوادث ناگواری می شود.

 مهندس جمال لیوانی افزود:درحال حاضردرسطح استان گلستان بالاترین حجم وقوع حوادث و حتی مرگ خاموش مربوط به کم توجهی به دودکشها می باشد ،بنابراین یکی از موارد مهمی که نیازاست مشترکین گازطبیعی درموقع نصب ویا حین استفاده از وسایل گازسوز توجه نمایند دودکش است .

 مدیر عامل گازگلستان تصریح کرد:درچند روزاخیر بر اثر سهل انگاری یکی از مشترکین روستای فاضل آباد آزادشهرکه دودکش منزل ایشان بر اثرلانه سازی پرندگان مسدود شده بود منجر به عدم خروج گازهای ناشی از احتراق به خارج ودر نتیجه برگشت گازخفه کننده منواکسید کربن به داخل منزل شده بود که این امر فوت مرد خانه ومصدوم شدن همسر ایشان را بهمراه داشت.

 این مقام مسئول گفت: مشترکین گازدقت داشته باشند برای پیشگیری از این خطرات واستفاده مطلوب از این انرژی پاک باید بعد ازنصب وسایل گازسوز و قبل از استفاده از آنها ضمن آزمایش نشت گاز با استفاده از کف صابون ازمحکم بودن دودکش اطمینان حاصل نمایند، دودکش حتماً باید مجهز به کلاهک از نوع H باشد ، داخل دودکش را تمیز و با دقت کنترل و احیاناً اشیایی که مانع از خروج احتراق حاصله به بیرون باشد پاک گردد.

 جمال لیوانی در ادامه به روشهایی که میتوان از سالم بودن دودکشها اطمینان حاصل کرداشاره کردو گفت: کنترل مسیردودکش با استفاده ازآویختن وزنه متصل به طناب رابط از پشت بام به داخل دودکش ،لمس قسمت فوقانی دودکش (زانوی متصل به قسمت بالای دودکش) که چند لحظه پس از روشن شدن بخاری باید دست بسوزد ، روشن کردن شعله فندک یا کبریت و قراردادن آن در دهانه خروجی دودکش که درصورت باز بودن مسیر،شعله به داخل خروجی زبانه می کشد ونشان از باز بودن مسیر دارد و اگر بسته باشد شعله ثابت می ماند.

 وی افزود: این شرکت بعنوان تامین کننده یکی از نیازهای اساسی مردم یعنی انرژی مهم گاز با بهره گیری از اهرمهای متنوع وبرنامه های مدون ، در راستای فرهنگ سازی مطلوب مصرف بهینه وایمن گاز قدم برداشته وتوانسته است درحیطه وظایف محوله اقداماتی اساسی انجام دهد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان در خاتمه اظهار داشت:به منظورتحقق این امرازابتدای سال برنامه ریزیهای متعددی در راستای بالابردن سطح آگاهی مشترکین محترم گازوهمچنین اقدامات جامع ومهمی پیرامون گسترش وترویج فرهنگ بهینه مصرف وایمن گازانجام شده است که علیرغم همه تلاشهای صورت گرفته ،متاسفانه براثربی توجهی وعدم رعایت نکات ایمنی در طول سال شاهد بروز حوادث ناگواری در سطح استان هستیم .

 

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .