عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تردد در مسيرهاي كوهستاني گلستان فقط با زنجير چرخ انجام مي شود


تردد در مسيرهاي كوهستاني گلستان فقط با زنجير چرخ انجام مي شود

تردد در مسيرهاي كوهستاني گلستان فقط با زنجير چرخ انجام مي شود

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان اعلام كرد: باتوجه به بارش برف از شب و روز گذشته در ارتفاعات و لغزندگي سطح جاده هاي كوهستاني استان، تردد وسايل نقليه در اين مسيرها فقط با زنجير چرخ امكان پذير است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "عادل مصدقي" در گفت و گويي خبري گفت: ميزان بارش برف از شب و روز گذشته در محورهاي كوهستاني و گردنه هاي برفگير استان اعم از درازنو در كردكوي، دهنه محمد آباد و زرين گل در علي آباد كتول ، توسكستان –چهارباغ در گرگان، خوش ييلاق در آزادشهر، گليداغ در مراوه تپه و جنگل گلستان به طور متوسط 25 سانتي متر گزارش شده است.

وي با بيان اينكه بارش برف همچنان در ارتفاعات استان تداوم دارد، از رانندگان خواست كه حتي الامكان از تردد در اين مسيرها بويژه در شب خودداري كرده و در صورت انجام سفر، حتما تجهيزات ايمني و زمستانه بويژه زجير چرخ به همراه داشته باشند و نحوه بستن آن را آموزش ببينند.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان همچنين از باز بودن تمام محورهاي ارتباطي استان و برقراري ترددي روان و با احتياط در آنها خبر داد و به رانندگان تاكيد كرد كه حتما قبل سفر از طريق مركز مديريت راه هاي استان به شماره 5-01732223131 و تلفن گوياي 141 و سامانه پيامكي 1000141 به صورت لحظه اي و شبانه رو زي از وضعيت شرايط جوي حاكم بر راه هاي استان مطلع شوند.

مصدقي ادامه داد: 200 نيرو و عوامل راهداري هم اينك در قالب 40 اكيپ راهداري در طول راه ها و راهدارخانه هاي استان مستقر هستند و با استفاده از توان 25 دستگاه ماشين آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك در هر محور، مشغول انجام عمليات راهداري و برفروبي و نمك پاشي محورها هستند.

رعايت فاصله طولي، پرهيز از سرعت و سبقت غير مجاز، توجه به فرامين پليس راه و راهداران از نكات مهم ديگري بوده كه مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان براي تردد در محورهاي ارتباطي استان ضروري دانست.

استان گلستان بالغ بر پنج هزار كيلومتر راه دارد كه طول محورها و گردنه هاي برفگير آن به دو هزار و 503 كيلومتر مي رسد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .