عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آخرین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال ۹۴ برگزار شد


آخرین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال ۹۴ برگزار شد

آخرین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال ۹۴ برگزار شد

 هفتمین و آخرین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال ۹۴ با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برگزار شد.

هفتمین کارگروه اشتغال که به ارائه گزارش عملکرد دبیرخانه و بررسی مصوبات ششمین جلسه کارگروه اختصاص داشت، با حضور محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان برگزار شد.

در طی این مدت، علاوه بر برگزاری ۶ جلسه کارگروه، ۳۷ جلسه تخصصی با دستگاه های اجرایی نیز برگزار و ۶۳۶ مجوز در بخش مشاغل خانگی صادر شد. همچنین بر اساس سامانه ثبت مشاغل (رصد) دو هزار و ۹۸۱ اشتغال از سوی دستگاه های اجرایی استان به ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بر بهبود فضای کسب و کار در گلستان تاکید کرد. علی مرگدری ابتدا سه ماهه نخست سال ۹۵ را دشوارتر از سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: در این مدت کوتاه با وجود همه مشکلات اقتصادی توانسته ایم به توفیقاتی دست پیدا کنیم و در سال جدید هم باید تدبیر به خرج دهیم.

مرگدری به جلسه کارگروه اشتغال کشور اشاره و بیان کرد: یکی از مباحث مهمی که رئیس جمهور در آن جلسه عنوان کرد درباره معوقات بانکی بود. متاسفانه در استان اعداد و ارقام بانک ها با گزارش هایی که ما در اختیار داریم همخوانی ندارد، درحالی که رئیس جمهور دراین باره تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار جزو رویکردهای جدی دولت است، اظهار کرد: راه اندازی سامان رصد به منظور اعلام منطقی آمار و ارقام اشتغال و جلوگیری از حرف و حدیث های احتمالی بوده است.

وی در ادامه به ظرفیت های صادراتی استان اشاره و بیان کرد: بانک ها کمتر از نیم درصد اعتبارات را برای توسعه صادرات گذاشته اند که این رقم زیبنده آنها نیست و امیدواریم در سال جدید نگاه شان بهتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: با مجموع اقدامات و تمهیدات درنظر گرفته شده امیدواریم شرایط مناسب تری در سال ۹۵ پیش رو داشته باشیم و گلستان در این سال بتواند بخشی از عقب ماندگی های خود را جبران کند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1794
  • کد خبر : 18546