عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری دوره آموزشی آشنایی با کاربرد تکنولوژی های نوین در آبزی پروری


برگزاری دوره آموزشی آشنایی با کاربرد تکنولوژی های نوین در آبزی پروری

 دوره آموزشی آشنایی با کابرد تکنولوژی های نوین در آبزی پروری با حضور پرورش دهندگان و تولید کنندگان در شهرستان آق قلا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر گفت: مخاطبین این دوره تعدادی از پرورش دهندگان و تولید کنندگان منطقه بودند که در زمینه پرورش در استخرهای خاکی در مزارع و آب بندانها و همچنین استخرهای ذخیره آب کشاورزی فعالیت دارند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان هدف از برگزاری این دوره را آشنایی پرورش دهندگان با روش های جدید آبزی پروری دانست و عنوان کرد: هدف از اجرای این دوره آشنایی با روش های جدید و فناوری نوین در پرورش آبزیان با تاکید بر ماهیان گرمابی و تجهیزات و سیستمهای مورد استفاده در آن بود.

مهندس سقلی با تاکید بر رفع مشکل کم آبی منطقه گفت: با توجه به مشکل کم آبی حاکم بر منطقه با میزان دپی آب کم به وسیله استفاده از این تکنولوژی می توان به تولیدات مناسب دست یافت.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این دوره تصریح کرد: در این دوره آموزشی که با حضور یکی از اساتید با تجربه کشور برگزار شد، مطالب جامعی در خصوص مشخصات فیزیکوشیمیایی آب، معرفی انواع سیستمهای پرورش ماهی، انواع فیلترها، بیوفیلترها و کاربرد آنها و نحوه محاسبه مقدار آب فیلتر شده و محاسبه توان تولید براساس محدودیت آمونیاکی، معرفی انواع هواده ها و محاسبه اکسیژن و نقش آن در افزایش قابلیت تولید سایر موارد مرتبط ارائه داده شد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی، طبق نظرسنجی به عمل آمده در خصوص موارد مطرح شده در دوره آشنایی با تکنولوژی های نوین در آبزی پروری، از سوی فراگیران مثبت ارزیابی گردید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 1994
  • کد خبر : 18697