عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نشست همفکری و بررسی موانع و مشکلات موزه های استان گلستان


برگزاری نشست همفکری و بررسی موانع و مشکلات موزه های استان گلستان

برگزاری نشست همفکری و بررسی موانع و مشکلات موزه های استان گلستان

 در راستای بررسی موانع و مشکلات موزه های استان گلستان، نشست هم فکری مديران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ها و مديران موزه هاي استان با حضور مدير كل و معاون ميراث فرهنگي و مسئول امور موزه هاي استان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی این اداره کل، در اين جلسه مديران موزه ها و شهرستان ها با ارائه راهكار ها و پيشنهادات خود در راستاي پويايي و معرفي بهتر موزه ها مواردی را عنوان کرده و دغدغه ها و مشكلات خود را در راستاي هرچه بهتر شدن بخش هاي موزه اعلام كردند.

 گفتنی است، با توجه به اهمیت توسعه زیرساخت های گردشگری و جذب گردشگران به استان، برنامه ریزی جهت رونق بخش های مختلف صنایع دستی، گردشگری ومیراث فرهنگی از راهکارهای توسعه زیربنایی این مهم شمرده شده واداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در این راستا از هیچ همت وتلاشی دریغ نمی ورزد.

 در این راستا با توجه به توسعه موزه های استان و تجهیز مطلوب و مناسب موزه های موجود در جذب گردشگران و مسافران و حفظ مواریث ارزشمند فرهنگی وتاریخی، گام های ارزنده ای برداشته شده است.

 لازم به ذکر است، موزه صنایع دستی گرگان، کاخ موزه گرگان، موزه باستان شناسی گرگان، موزه تاریخ طبیعی علی آبادکتول، موزه مردم شناسی گمیشان، موزه مردم شناسی مینودشت و موزه مردم شناسی آزادشهر و موزه فرش گنبد کاووس هشت موزه استان می باشند که دو موزه مردم شناسی مینودشت و باستان شناسی گرگان در دست تعمیر وتجهیز است.

 از پروژه های کلان در دست اقدام این اداره کل نیز می توان: موزه میراث روستایی در پارک جنگلی قرق به عنوان دومین موزه روستایی در کشور و ایجاد موزه بزرگ استان گلستان درگنبد کاووس که از نوع موزه های بزرگ و به عنوان اولین و بزرگ ترین مدل در نوع خود در شمال کشور است، ذکر نمود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .