عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مشترک هیأت رییسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد


نشست مشترک هیأت رییسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد

نشست مشترک هیأت رییسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد

نشست مشترک هیأت رییسه و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، سه شنبه چهارم آبان ماه در تالار خلیج فارس برگزار شد.

 رییس دانشگاه در این نشست گفت: طی دو سال گذشته برای آنکه بتوانیم دانشگاه را در مسیر توسعه علمی مدنظر کشور قرار دهیم از همه پتانسیل ها و ظرفیت ها به خوبی استفاده کردیم.

دکتر علی نجفی نژاد افزود: با حمایت اعضای هیأت علمی حرکت هماهنگ و رو به رشدی را جهت رفع نیازهای جامعه خواهیم داشت.

 وی یادآور شد: در حال حاضر بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان موضوع اصلی کشور مطرح است و امیدواریم با انجام فعالیتهای علمی هدفمند بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را گسترش دهیم.

 دکتر سرا... گالشی معاون اداری، مالی و توسعه منابع دانشگاه در ادامه گفت: ایجاد فضای تعامل و آرامش بخش در حوزه کارمندی و هیأت علمی و صرفه جویی در هزینه های غیرضروری و هزینه کرد آن در بخش مورد نیاز دانشگاه، توسعه فضای سبز، ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای همه همکاران و ... از جمله اولویت این حوزه می باشد.

 معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز خاطر نشان کرد: پژوهانه اعضای هیأت علمی دانشگاه امسال نسبت به سال گذشته افزایش 350 امتیازی دارد که حاکی از تلاش همکاران در جهت توسعه فعالیتهای پژوهشی است.

 دکتر محمد هادی معیری با اشاره به کلینیک مادر تخصصی دانشگاه تاکید کرد: فعالیت این کلینیک که از سالجاری آغاز شده است خوب بوده و تاکنون چندین مورد طرح تحقیقاتی، کارگاه آموزشی را انجام داده و یک مورد همایش با همکاری میراث فرهنگی در دی ماه سالجاری در دست اقدام دارد.

 وی از ایجاد پارک کسب و کار در فضای پردیس دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم فعالیتهای کارآفرینانه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بوجود امدن مدیریت کارآفرینی در دانشگاه به صورت چشمگیر ارتقا یابد.

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هم در این نشست اذعان کرد: کاربردی و هدفمند شدن فعالیت اعضای هیأت علمی در مصوبه شورای دانشگاه گنجانده شده است از این رو اعضای هیأت علمی می بایست با دقت و پیش آگاهی در زمینه تحقیقات فعالیت نمایند.

 معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه گفت: امسال برای سومین سال پیاپی تعمیرات تابستانه را در فضای خوابگاهی دانشجویان انجام دادیم، البته بعضی از فضاها به دلیل قدمت، نیاز به بازنگری اساسی دارند.

 دکتر ابوطالب هزارجریبی افزود: طی سال گذشته و در طول ترم تحصیلی انواع مختلف وام ها مانند وام ضروری، وام ویژه دکتری و... به دانشجویان اعطا شد.

 همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در این نشست تصریح کرد: ماده یک آیین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی تغییر پیدا کرده به این ترتیب که در این ماده اعضای هیأت علمی می بایست فعالیتهای فرهنگی بیشتر و با کیفیت انجام دهند.

 دکتر کاشانی نژاد خاطر نشان کرد: انجمن های علمی دانشگاه و مشاوران آنها در دانشکده ها باید بیش از پیش فعال شوند تا بتوانند طرحهای شایسته و برنامه های مختلفی را اجرا نمایند.

 دکتر نجفی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مدیران گروه های آموزشی می خواهیم، نظارت دقیق بر برنامه های درسی گروهها داشته باشند و بحث نوآوری را مدنظر قرار دهند.

 رییس دانشگاه در پایان با اشاره به دو طرح بزرگ استان گلستان به نامهای طرح زهکشی دشت آق قلا و طرح پرورش میگو از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خواست با این طرح ها و سایر پروژه های توسعه استان، همکاری داشته باشند و ارتباط خود را با کلینیک مادر تخصصی دانشگاه و صنعت افزایش دهند.

 گفتنی است: در این جلسه اعضای هیأت رییسه به سوالات مطروحه توسط اعضای هیأت علمی پاسخ دادند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .