عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رعایت استاندارد مصرف انرژی برای صنایع الزامی است

مدیر کل استاندارد گلستان:

رعایت استاندارد مصرف انرژی برای صنایع الزامی است

 رعایت استاندارد مصرف انرژی برای صنایع الزامی است

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: از واحدهای تولیدی تحت پوشش و واحدهایی که خدمت ارائه می دهد هر سال براساس برنامه ای که سازمان ملی استاندارد به ما می دهد، بازرسی می کنیم و براساس نتیجه گزارش های بازرسی اقدام می کنیم.

محمود فرمانی در جمع فعالان عرصه تولید و صنعت، مسئولین و مقامات استانی گفت: در خصوص صنایع انرژی بر، برخی صنایع مصرف انرژی آنها تحت پوشش استاندارد اجباری است یعنی برای تولید هر واحد محصول، میزان مشخصی انرژی مصرف کنند که اگر بیش از آن مقدار مصرف کنند جریمه خواهند شد و اگر کمتر مصرف کنند تشویق خواهند شد.

وی افزود: این صنایع باید پروانه های تطابق با استاندارد در حوزه انرژی دریافت کنند.

دبیر شورای استاندارد گلستان به حوزه اندازه شناسی اشاره کرد و گفت: تمام باسکول های سنگین استان (باسکول ثابت همکف) سالی یکبار با آزمایشگاه ۱۰۲۷۴ بازرسی می شوند.

وی گفت: تمام ترازوهای دیگر و وسایل سنجش که در همه واحدهای صنفی ارائه خدمت عمومی دارند، حتی در دستگاه های دولتی، کارخانجات، واحدهای تولیدی همه باید تاییدیه استاندارد دریافت کنند.

فرمانی تصریح کرد: نازل های جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل هم استانداردهایشان از نظر کمی اجباری است و بازرسی ها سالی دو بار انجام می شد و از امسال با تصویب کارگروه استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت استان، تصویب شد که این امر سالی چهار بار انجام شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .