عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 1000 ميليارد تومان براي بازآفريني بافت هاي تاريخي كشور اختصاص يافت

معاون وزير راه و شهرسازي:

1000 ميليارد تومان براي بازآفريني بافت هاي تاريخي كشور اختصاص يافت

1000 ميليارد تومان براي بازآفريني بافت هاي تاريخي كشور اختصاص يافت

 معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اهميت احيا و بهسازي بافت هاي تاريخي، گفت: دولت در سال جاري نزديك به يكهزار ميليارد تومان جهت بازآفريني بافت هاي تاريخي كشور اختصاص داده است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، دكتر"محمدسعيد ايزدي" در مصاحبه با خبرنگاران در گرگان، افزود: صندوق يكم نيز يكي ديگر از منابعي است كه براي خريد مسكن در اين بافت ها تشكيل شده و تسهيلاتي را با سود تك رقمي 8% به متقاضيان پرداخت مي كند.

به گفته وي، اين تسهيلات به زوجين 120 ميليون تومان و براي شهرهاي بزرگ بين 80 ميليون تومان، 120 تومان و 160 ميليون تومان اختصاص يافته كه 80 درصد خريد مسكن را پوشش مي دهد.

دكتر ايزدي، پرداخت تسهيلات قرض الحسنه براي نوسازي، مقاوم سازي و وديعه مسكن را از ديگر اهرم هاي تشويقي دولت جهت بازآفريني و احياي زندگي در بافت هاي تاريخي بيان كرد.

مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران، اقدام ديگر دولت را جهت ترغيب مردم به مشاركت در بازآفريني بافت هاي تاريخي، راه اندازي نهاد توسعه گر بيان كرد و گفت: اين نهاد به منظور ترغيب بخش خصوصي و پيوند بين منابع دولتي و بخش خصوصي ايجاد شده است.

دكتر ايزدي افزود: در حال حاضر شهرهاي كشور از مسايل اجتماعي اقتصادي بسيار جدي رنج مي برند كه از جمله آنها فقر شهري، عدم ايمني واحدهاي مسكوني مستقر در آنها، ناكارآمدي نظام حمل و نقل و بحران هويت مي باشد.

به گفته وي، بازآفريني و توجه به بافت هاي تاريخي، ناكارآمد و سكونتگاههاي غيررسمي از مسايل اولويت دار و اصلي است كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته است.

وي، تلاش جدي براي كارآمدي طرح هاي توسعه شهرها و هماهنگي فعاليت هاي جزيره اي دستگاههاي دخيل و عدم همراهي ها آنها را از راهكارهاي احياي زندگي در اين مناطق بيان كرد.

مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران اضافه كرد: با تصويب سند بازآفريني شهري، هم راستا كردن منابع و تلاش براي انجام كارهاي وسيع در دستور كار جدي دولت و وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته است.

ايزدي، گرگان را از نمونه هاي بي بديل ايران شهرهاي كشور خواند و ادامه داد: بازخواني ادبيات گذشته و تطابق آن با شرايط كنوني مي تواند گرگان را پايلوت بازآفريني شهرهاي كشور قرار دهد و آن را به جهانيان معرفي كند.

دكتر ايزدي با تاكيد بر استفاده از توان بخض خصوصي و نقش بسيار مهم تشكل هاي غيردولتي(سمن ها) در بازآفريني شهرها، افزود: تنها با مشاركت اين بخش است كه مي توان كارهاي بزرگ را در اين مناطق انجام داد.

معاون وزير راه و شهرسازي براي شركت در جلسه ستاد استاني بازآفريني شهري و بازديد و بررسي بافت هاي تاريخي، بافت هاي فرسوده و سكونتگاههاي غيررسمي استان گلستان سفري يكروزه به گرگان داشت.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .