عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین خداپسندانه جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان همانند سالهای گذشته برگزار شد


آیین خداپسندانه جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان همانند سالهای گذشته برگزار شد

 

آیین خداپسندانه جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان همانند سالهای گذشته برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گلستان: به همت ستاد دیه استان گلستان همچون سالهای گذشته آیین خداپسندانه جشن گلریزان در ماه پر فضیلت رمضان المبارک در شهرهای استان گلستان با شکوه و معنویت خاصی برگزار شد.

این مراسم با حضور مسئولان عالی رتبه استانی و کشوری ،آقایان هادی هاشمیان رییس کل دادگستری و رییس هیئت امناء ستاد دیه استان، علیرضا رضوانی مدیر کل زندانهای استان و نائب رییس ستاد دیه استان ،رمضانخواه رییس دفتر مدیر عامل ستاد دیه کشور و سایر مسئولین قضایی و اجرایی و جمع کثیری از خیرین و نیکوکاران محترم در منطقه به جهت اهداء کمک های معنوی و مادی خود برای رهایی مددجویان جرایم غیر عمد از زندان برگزار گردید.

 در این جشن که حضور معنوی مسئولین و خیرین را در پی داشت و با هدف تقویت جایگاه اجتماعی -مردمی ستاد دیه به عنوان مجموعه ای غیر دولتی و مردم نهاد، و با ارتقاء منزلت این ستاد برگزارشد، امید این است که شاهد افزایش عرصه خدمت رسانی و همچنین جلب و جذب کمکهای نقدی وحمایت های مشهود و غیر ملموس خیرین و نیکوکاران استان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد باشیم.

 در ابتدای مراسم علیرضا رضوانی مدیر کل زندانهای استان گلستان با تبریک ولادت امام دوم شیعیان، اظهار داشت: ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت،احسان، نیکی و مودت است.

وی با بیان اینکه جشن گلریزان اقدامی شایسته و اثرگذار برای کمک به همنوعان است، افزود: یکی از سنت‌های حسنه و خداپسندانه این مراسمات نیک برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد است که نتایج موثر و خیری داشته است و باتوجه به تعامل و اقدامات ارزشمندی که با دستگاه قضایی داشتیم درراستای کاهش جمعیت کیفری زندانها شاهد آمار کاهش ورودی زندانیان با جرایم عمدی بودیم اما متاسفانه در موجودی جرایم غیر عمد تاکنون با افزایش روبرو هستیم که ستاد دیه به عنوان بازوی توانمند در کنار کمک های خیران نیک اندیش که هر ساله دستگیر این ستاد هستند در این امر مهم و در این ایام پربرکت موجبات یاری رساندن به این قشر آسیب پذیر را فراهم خواهند آورد.

رضوانی در ادامه بیان نمود : مردم شریف بدانند که کمک به ستاد دیه کمک به مجرمین غیر عمد است، کمک به مجرمین و تبهکاران عمدی نیست، کمک به خانواده های بی سرپرستی است که بی گناه در معرض آسیب های ناشی از زندانی شدن سرپرست قرار گرفته اند، کمک به خانواده های داغدار و آسیب دیده است که آنها هم نیازمند حمایت برای جبران بخشی از آسیبها هستند و اطمینان داشته باشند که به مصداق عمل به تعالیم اسلامی در آثار و ثواب غیر قابل توصیف آزاد سازی اسیر، زندانیان جرائم غیر عمد اسیرانی هستند که بدون انگیزه مجرمانه و با هدف جبران آسیبهای وارده ناخواسته به شکات در حبس بسر میبرند و قطعا کمک به این افراد اجر و پاداش عظیمی را در دنیا و آخرت برای مردم در پی خواهد داشت.

 و همچنین در ادامه این مراسم رییس دفتر مدیر عامل ستاد دیه کشور  هم در خصوص اقدامات ستاد دیه کشور بیاناتی را عنوان داشتند.

در پایان رییس کل دادگستری استان گلستان گزارشی را به شرح ذیل ارائه نمودند:

ایشان اظهار داشتند :با کمک شما خیرین محترم در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 16 درصد در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد رشد داشته ایم ، یعنی در سال 94 با کمک خیرین و ستاد دیه تعداد 237 نفر ودر سال 95 تعداد 276 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد                 شده اند.

وی افزود : در سال 95 مبلغی بالغ بر 280 میلیارد ریال برای آزادی تعداد 276 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد نیاز بوده است که حدودا 59 درصد از این مبلغ یعنی 170 میلیارد ریال آن را شکات رضایت داده اند

هادی هاشمیان در ادامه بیان داشت: در حال حاضر تعداد 356 نفر در زندان به خاطر جرایم غیر عمد نیازمند کمک های انسان دوستانه شما خیرین گرامی هستند تا زمینه آزادی آنها فراهم گردد.

آیین خداپسندانه جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان همانند سالهای گذشته برگزار شد

 

آیین خداپسندانه جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان همانند سالهای گذشته برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندان های استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 738
  • کد خبر : 34714