عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان باخبرنگاران و اصحاب رسانه

به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی وحرفه ای صورت پذیرفت:

نشست خبری مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان باخبرنگاران و اصحاب رسانه

 

 

 نشست خبری مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان باخبرنگاران و اصحاب رسانه

 به گزارش  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان ، ابوالفضل تیرانداز  در این نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته ملی مهارت برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه مهارت، تولید و اشتغال از اول مرداد به مدت چهار روز در 34 غرفه افتتاح می شود که محصولات کارآفرینان مهارتی در این نمایشگاه عرضه می شود.

 

وی ساعات بازدید این نمایشگاه را ساعت 17 تا 22 اعلام و تصریح کرد: این نمایشگاه به طور متمرکز استانی افتتاح می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با اشاره به اینکه نامگذاری هفته ملی مهارت تاکید و مروری بر کارکرد گذشته است، افزود: نامگذاری این هفته و ایام تبیین پیوست فرهنگی در آموزش های مهارتی است.

تیرانداز با اشاره به اینکه مسابقات آزاد مهارت در رشته قالیبافی در بندرترکمن کلید خورد، ابراز کرد: در آینده بنا داریم المپیاد آزاد در رشته قالیبافی برگزار کنیم.

وی افزود: مسابقات ملی مهارت روزهای پنجم و ششم مردادماه جاری به صورت استانی برگزار می شود و افراد برگزیده به مسابقات کشوری اعزام می شوند و مقام آوران به المپیاد جهانی 2019 روسیه اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان از برگزاری همایش تقدیر از خانواده های مهارتی استان خبر داد و گفت: در این همایش از حوزه های مختلف دولتی، خصوصی و رسانه ها که در اشاعه فرهنگ آموزی نقش آفرینی کردند قدردانی خواهد شد.

تیرانداز بر لزوم ارتقاء آموزش‌های مهارتی تاکید و بیان کرد: امسال یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی توسعه خصوصی سازی و رتبه بندی آموزشگاه های آزاد است.

وی با اشاره به اینکه در استان 320 آموزشگاه فنی و حرفه ای فعال وجود دارد، گفت: در بخش دولتی در همه شهرهای استان مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: سال گذشته در حوزه دولتی 23 هزار و 700 نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند که از این تعداد 67 درصد آقایان و 33 درصد بانوان بودند.

تیرانداز افزود: آموزش‌های مهارتی در بخش خدمات هشت درصد، صنعت و معدن 65 درصد، فرهنگ و هنر هفت درصد و کشاورزی 20 درصد است.

وی ارائه خدمات آموزشی در بخش دولتی را 16 هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: در این بخش 72 درصد بانوان و 28 درصد آقایان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند آموزش در بخش خدمات 83درصد، صنعت و معدن هشت درصد، فرهنگ و هنر 6 درصد و بخش کشاورزی سه درصد بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: 5 هزار و 420 نفر در بخش غیردولتی در حوزه فناوری اطلاعات آموزش مهارتی فرا گرفتند و کمترین مراجعه کننده در بخش آموزشگاه غیردولتی 12 نفر بوده است.

تیرانداز بیان کرد: سال گذشته یک هزار و 790 دوره آموزشی اجرا شد و 590 استاندارد آموزشی را پوشش دادند.

وی در بخش دیگری در این نشست خبری گفت: در حوزه آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز آموزش‌هایی را در سال گذشته در سطح استان اجرا کردیم که یک هزار و 50 نفر آموزش مهارتی در سال گذشته اجرا شد.

وی ادامه داد: موضوع اتباع بیگانه یکی دیگر از آموزش‌های این اداره‌کل بوده که با هماهنگی‌های انجام شده در سال گذشته با هدف توانمندی اتباع و کاهش آسیب‌های اجتماعی 200 نفر آموزش دیدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان تصریح کرد: یکی دیگر از قسمت‌های مهم در استان گلستان موضوع آموزش در صنایع استان بوده که با محوریت اقتصاد مقاومتی 59 دوره آموزشی را برای بیش از 840 نفر اجرا کردیم.

تیرانداز با اشاره به دیگر فعالیت‌های این حوزه در استان گلستان گفت: بالغ بر 2400 نفر ساعت آموزش توسط این اداره‌کل در سال گذشته در بخش صنعت اجرا شده است.

وی با اشاره به حادثه تلخ معدن در اردیبهشت ماه امسال در استان گلستان، اضافه کرد: امیدوارم در حوزه معادن بیشتر به موضوع ایمنی اهمیت داده شود و در عمق بیش از یک هزار متری سخت و مهم است و تا عمق بیش از یک هزار متری به همراه مدیرکل تعاون به داخل معدن زمستان یورت آزادشهر رفته و خوشبختانه اقدامات ایمنی برای موضوع هوادهی و اکسیژن انجام شده و بازسازی شده است.


 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .