عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با اصحاب رسانه

به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت؛

نشست خبری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با اصحاب رسانه

 به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت، نشست خبری سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با اصحاب رسانه در روز شنبه ۲ مرداد ماه در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل استان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و همچنین هفته ملی مهارت، گفت: ۳۱ تیر ماه لغایت ۶ مرداد به عنوان هفته ملی مهارت و ۶ مرداد به عنوان روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.
وی گفت: فرد بیکار، کسی است که توانایی انجام کاری را ندارد و افراد ماهر و توانمند بیکار نمی مانند و آموزش های فنی و حرفه ای افراد ماهر و توانمند را تربیت می کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان افزود: معضل مدرک گرایی و گرایش افراد به مدرک و عدم داشتن افراد به مهارت های لازم باعث شده بیکاری در قشر فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر از افراد دارای دیپلم و پایین تر باشد.
حسینی طلب در خصوص مهمترین برنامه های هفته ملی مهارت گفت: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا آغاز و دیدار با خانواده شهدای والامقام خاتمه برنامه های هفته ملی مهارت خواهد بود.
وی تصریح کرد: افتتاح آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در شهرستان ها، دیدار با ائمه جمعه، حضور در مرکز پاسخگویی سامد، افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی در زندان گرگان، آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گمیشان، شورای مهارت استان به ریاست استاندار، افتتاح دپارتمان ملی مهارت سبز در مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان کردکوی و افتتاح ۱۲ مرکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در کارخانجات استان از مهمترین برنامه های هفته ملی مهارت سال جاری است.
حسینی طلب همچنین گفت: برای خروج مهارت از غربت باید اصحاب رسانه به ما کمک کنند و اقدامات شاخص را اطلاع رسانی کنند تا جوانان ترغیب شوند و به سمت مهارت آموزی بیایند.یکی از راه های میانبر برای رسیدن به اشتغال مهارت آموزی است و رسانه های می توانند ذائقه مردم را از مدرک گرایی به مهارت آموزی تغییر دهند.ما مهارت آموزی را تخصصی دنبال می کنیم و از تمام ظرفیت های موجود استفاده می کنیم تا بتوانیم مهارت را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.
گفتنی است در این نشست از پوستر گرامیداشت هفته ملی مهارت رونمایی شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .