عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از خانه کودک و نوجوان دخترانه آمنه گنبد کاووس


بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از خانه کودک و نوجوان دخترانه آمنه گنبد کاووس

بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از خانه کودک و نوجوان دخترانه آمنه گنبد کاووس

  دکتر انوشیروان محسنی‎بندپی-معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشوردرمراسمی عصردیروز سه شنبه 3مردادماه به اتفاق،نماینده مردم گنبد درمجلس شورای اسلامی، خانم عباسی-مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور درامور زنان وخانواده ، چراغعلی-مدیر کل اجتماعی استانداری،دکترغفاری-مدیرکل بهزیستی استان وفرماندار وجمعی ازمسئولین استانی وشهرستانی از خانه کودک و نوجوان دخترانه آمنه شهرستان گنبدکاووس بازدید کردودرنشستی ضمن آشنایی با خدمات واقدامات این مرکز وبررسی مسائل ومشکلات آن با مددجویان وپرسنل این مرکز نیزدیدار وگفتگو کردند.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این بازدید با بیان اینکه در سطح کشور بیش از26 هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، اظهار کرد: 25 درصد از این کودکان بی‎سرپرست هستند و یا اینکه سرپرست مشخصی ندارند.
دکتر محسنی ادامه داد: بیش از 90 درصد کودکان بدسرپرست و بی‎سرپرست در مراکز خیرین داوطلب نگهداری می‎شود و سیاست سازمان بهزیستی این است که مراکز نگهداری کودکان با همت خیرین در این بخش مورد حمایت و واگذاری قرار گیرد.
وی تاکید کرد: تنها شیرخوارگاه‎های سازمان بهزیستی به بخش خصوصی به دلیل سیاست‎ها و مسائل حاکمیتی در کشور واگذار نمی‎شود.
ایشان افزود: در صدد این هستیم که کودکانی که توسط مراکز ما نگهداری می‎شوند برای ارتقاء سطح آموزش، مراقبت، حرفه آموزی و رشد و تکامل به خانواده‎هایی که تمایل دارند که در این امر خداپسندانه کمک کنند نزدیک کنیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بیشتر مشکلاتی که در گذشته برای واگذاری کودکان به خانواده‎ها داشتیم مرتفع شده و این آمادگی را داریم که حتی دختران مجرد که تنها زندگی می‎کنند حتی سرپرستی این کودکان را قبول کنند.
محسنی‎بندپی یادآور شد: بیشتر کودکان بدسرپرست در مراکز ما نگهداری می‎شوند و ما از نظر قانونی نمی‎توانیم به طور کامل سرپرستی این کودکان رابه خانواده‎های دیگر واگذار کنیم

بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور از خانه کودک و نوجوان دخترانه آمنه گنبد کاووس

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 2097
  • کد خبر : 35976