عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سامانه آبگیری از لجن در تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان راه اندازی شد

معاون بهره برداری آبفا گلستان خبر داد:

سامانه آبگیری از لجن در تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان راه اندازی شد

 معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از راه اندازی سامانه مدرن آبگیری از لجن در تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس مهیار خسروی در گفتگو با پایگاه خبری این شرکت اعلام نمود: سامانه یاد شده که از نوع بلت فیلترپرس می باشد در سال های گذشته خریداری شده بود ولیکن بدلیل وجود برخی نواقص و عدم وجود تجهیزات جانبی نظیر تسمه نقاله جمع کننده خروجی و همچنین عدم پیش بینی بخش سازه ای آن، عملاً این بخش از تصفیه خانه خارج از مدار بهره برداری بود.
وی افزود: از آنجاییکه در این روش هزینه بهره برداری زیادی جهت انتقال لجن به بسترهای جمع کننده و آبگیری ثقلی آن و سرانجام تخلیه و انتقال بخش خشک کننده را به شرکت تحمیل می نمود نسبت به راه اندازی سیستم بلت فیلترپرس اقدام شد.
مهندس خسروی با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد ريال برای تکمیل و راه اندازی سامانه مذکور صرف شده است، تصریح کرد: با راه اندازی این بخش سرعت و راندمان کار در بخش پایانی فرآیند تصفیه فاضلاب که همان آبگیری و فشرده سازی لجن تولیدی می باشد، بسیار افزایش یافته است و از سویی هزینه های دفن لجن بسیار کاهش می یابد.
وی در خاتمه اذعان داشت: این روش در واقع سیستمی جهت جداسازی فاز جامد از مایع محسوب می شود که بوسیله اعمال پرس و فشار بر لجن خروجی از هاضم ها از طریق عبور آن ها از میان تسمه ها صورت می گیرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 763
  • کد خبر : 40313