عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سازمان ملی استاندارد؛ تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال


سازمان ملی استاندارد؛ تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال

سازمان ملی استاندارد؛ تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال

مدیرکل استاندارد گلستان در ششمین جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان گلستان ضمن تبیین بخشی از مواد قانونی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع قانونی و رسمی اعطای نشان حلال در کشور می باشد.
محمود فرمانی در این جلسه پس از ارائه گزارشی در خصوص بازرسی از مراکز عرضه کالاهای خاص و موضوع بازرسی های معیار مصرف انرژی، به تبیین قانون جدید تقویت و توسعه نظام استانداردسازی پرداخت و تصریح کرد: از آنجایی که تنها مرجع رسمی صدور نشان حلال در کشور، سازمان ملی استاندارد ایران است، خواستار توقف موازی کاری و جلوگیری این کارگروه از صدور نشان حلال توسط دستگاه های اجرایی دیگر یا شرکت های خصوصی هستیم.
فرمانی در ادامه با تشریح استاندارد جعبه های شیرینی که برخی مواقع با در برداشتن وزنی بیشتر، موجب تضییع حقوق مصرف کننده می شود؛ خواستار اختصاص اعتباری برای آزمون وزنی آنها در سال آتی شد.
این جلسه با بررسی مصوبات جلسه پیشین کارگروه، ارائه توضیحات دستگاه های مرتبط نظیر بهزیستی، شرکت گاز و ... در خصوص مصوبات مرتبط و نهایتاً تصویب مصوباتی جدید در خصوص استانداردسازی جایگاه های سیلندرپرکنی، سی ان جی و ... همراه بود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .