عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل استاندارد گلستان: رعایت استانداردها رعایت حقوق عامه است


مدیرکل استاندارد گلستان: رعایت استانداردها رعایت حقوق عامه است

 مدیر کل استاندارد گلستان در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در گلستان اظهارکرد: زمانی که از استاندارد صحبت می شود سخن از حق الناس است زیرا رعایت استانداردها رعایت حقوق عامه است.

محمود فرمانی افزود: زیربنای توسعه اقتصادی هر کشوری رعایت استانداردها و کیفیت کالا و خدمات است و اگر می خواهیم در بازارهای بین المللی و داخلی سهم قابل توجهی داشته باشیم باید به استاندارد توجه بیشتری کنیم.
وی ادامه داد: سومین دلیل اهمیت رعایت استاندارد، تضمین روانی، سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان است اما سازمان استاندارد به تنهایی نمی تواند این مسئولیت مهم را انجام دهد بلکه همراهی دستگاه های اجرایی و نظارتی و شرکت های خصوصی و مدیران کنترل کیفیت آن ها لازم است.
دبیر شورای استاندارد گلستان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، حدود هزار نمونه برداری و هفت هزار و ۵۰۰ بازرسی از سطح بازار و واحدهای تولیدی انجام شده  و ۹ هزار نفر ساعت آموزش نیز به جامعه هدف ارائه شده است.
فرمانی گفت: همه نازل های سوخت و سه هزار و ۵۰۰ باسکول سبک و سنگین در سطح استان را مورد آزمون و بازرسی قرار داده ایم.
وی با بیان این مطلب که قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ابلاغ شده و بر اساس آن، سازمان ملی استاندارد ایران، تنها مرجع صدور پروانه حلال در کشور است گفت: امروز واحد تولیدی پگاه گلستان به عنوان هفتمین شرکت صنایع غذایی در کشور موفق شد برای فراورده های شیر استریلیزه، شیر پاستوریزه و شیر خشک نشان حلال دریافت کند.
فرمانی اظهار داشت:  استاندارد گلستان را در سطح کشور تصمیم ساز می دانیم و اولین آزمایشگاه پیش بسته بندی کشور هم در گلستان ایجاد شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .