عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین نشست خبری اصحاب رسانه با مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد


دومین نشست خبری اصحاب رسانه با مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد

umb]https://golestanp.ir/uploads/posts/2014-12/1418199622_img_4485.jpg[/thumb

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان محمدرضا وطنی در دومین نشست خبری که به منظور بررسی یک سال کاری این اداره کل از آذر 92 تا آذر93 بود، با اشاره به سیاست های آموزش و پرورش گلستان اذعان داشت: رسالت اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی رسالت بزرگ و ارزشمندی است و امیدوایم با هدایت شما بتوانیم در ماموریتی که بر عهده داریم ، پاسخ مردم عزیز را بدهیم.

وی در ادامه به ساماندهی نیروی انسانی به عنوان نخستین سیاست آموزش و پرورش اشاره نمود و افزود: از آنجایی که بیش از 98 درصد منابع مالی آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل می شود لذا برای بهره وری بیشتر با ساماندهی نیروی انسانی به عنوان رکن مهم در آموزش و پرورش پرداختیم و علی رقم بازنشسته شدن 384 نفر و اضافه شدن 7000 نفر دانش آموز به مقطع ابتدایی (حدود 200 کلاس درس) و توجه به این مسئله که برخی از مدارس ما تخریبی اعلام شده اند و دانش آموزان نباید در آن ها مشغول به تحصیل باشند، لذا باتوجه این کمبودها ،برنامه ی ساماندهی نیروی انسانی را درپیش گرفتیم و توانستیم 2500 ساعت اضافه کار را کاهش داده و ماهیانه حدود یک میلیارد تومان صرفه جویی نماییم و در این راه با اجرای برنامه های آموزشی برای همکاران ، کمییت را فدای کیفیت نکردیم.

وطنی در ادامه اجرای برنامه های جذب مشارکت عوامل موثر در تعلیم تربیت را به عنوان سیاست دوم آموزش و پرورش استان اعلام نمود و افزود: جلساتی با مدیران کل ، استاندار و کلیه شوراهای شهر و روستا، دهیاران و شهرداران، فرماندهان سپاه ، ائمه جماعت و  همه دستگاه هایی که به نوعی در امر تعلیم و تربیت موثر بودند تشکیل دادیم و جهت استفاده از ظرفیت های آن دستگا ه ها ،تفاهم نامه هایی امضا نمودیم.

وی در ادامه به افزایش تعداد مدارس غیر دولتی از 210 مدرسه در سال 92 به تعداد 270 مدرسه در سال جدید و همچنین 23 هزارو 300 دانش آموز به 34 هزارو 600 دانش آموز در سال جدید اشاره نمود و افزود: در سال جدید تحصیلی توانستیم تعداد مراکز پیش دبستانی را از 204 مرکز به 304 مرکز افزایش دهیم و در بخش درآمدها با توجه به تلاش هایی که در یک سال گذشته از آذر 92 تا آذر 93 انجام شد، نسبت به در آمد سال 92 که مبلغ  5 میلیارد و 949 میلیون تومان بود، توانستیم در سال جدید 21 درصد آن را افزایش دهیم .

وطنی خطاب به خبرنگاران گفت: در راستای سیاست سوم ، (کیفیت بخشی مدارس) دو برنامه اجرا شد .برنامه اول تقویت بنیه ی علمی و مهارتی مدیران مدارس و برنامه ی دوم ، تقویت ارکان اصلی مدرسه بود.

وی در این خصوص افزود: اجرای انتخابات تخصصی انجمن اولیاء منطبق با اهداف مدرسه، تقویت شورای معلمین و شورای دانش آموزی به عنوان ارکان اصلی مدارس از برنامه های اجرا شده در این خصوص بود.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان افزود: اگر مدیر و ارکان مدرسه تقویت شوند ، شاهد توانمندی مدرسه خواهیم بود و در این راه بالابردن انگیزه و برانگیختن حس مسئولیت و مالکیت در معلمان ، نقش اساسی دارد.

مدیر کل در ادامه اظهار داشت: در راستای سیاست چهارم بنا براعتقادمان که مدرسه به عنوان منطقه عملیاتی در آموزش و پرورش جایگاه والایی دارد، برنامه بودجه عملیاتی را اجرا نمودیم.

وی در این خصوص توضیح داد: برای تحقق این سیاست اهدافی را مد نظر قرار دادیم و تلاش کردیم مدرسه محوری را به عنوان یک شعار ارزنده قرار دهیم و با توجه به این حقیقت که جامعه هدف در آموزش و پرورش، مدرسه است ،اتخاذ سیاست ها را به مدارس انتقال دادیم چراکه می دانیم شرایط در مدارس حتی دو مدرسه در یک شهر متفاوت است و نمی شود یک نسخه را برای همه پیچید لذا مدرسه محوری را در راس این سیاست اجرا نمودیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .