عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارزش افزوده ی تولیدات بخش کشاورزی در استان رشد قابل ملاحظه ای دارد

برگزاری نشست خبری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اصحاب رسانه ؛

ارزش افزوده ی تولیدات بخش کشاورزی در استان رشد قابل ملاحظه ای دارد

ارزش افزوده ی تولیدات بخش کشاورزی در استان رشد قابل ملاحظه ای دارد

در آستانه ی فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 10 بهمن ماه نشست خبری دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اصحاب رسانه با حضور معاونان مدیران و روسای ادارات سازمان جهاد کشاورزی استان و جمع کثیری از خبرنگاران نشریات محلی و منطقه ای و نمایندگان مطبوعات سراسری در محل سالن قدس سازمان برگزار شد.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت:بخش کشاورزی 32 درصد سهم اشتغال 85 درصد نیاز غذایی و 24 درصد تولید ناخالص استان گلستان را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: ارزش افزوده ی تولیدات بخش کشاورزی در استان رشد قابل ملاحظه ای دارد و ما باید سرمایه گذاری در این بخش را تقویت کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنانش گفت: توسعه ی استان گلستان بدون توجه به بخش کشاورزی امکان پذیر نیست. چرا که اشتغال استان با کشاورزی عجین شده و کشاورزی بدون شک محور توسعه ی استان است.

در ادامه دکتر ابولفضل فرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با 230 نفر پرسنل و 90 محقق و عضو هییت علمی حدود 200 طرح تحقیقاتی در هر سال در راستای حل معضلات بخش کشاورزی انجام می دهد.

وی دستیابی به فناوری تولید بذر ارقام جدید و آموزش بهره برداران و کارکنان سازمان و حفظ و نگهداری ژرم پلاسم و ....را از جمله ی وظایف این مرکز عنوان کرد.

در پایان این مراسم آیین رونمایی از دستاوردهای ارزشمند علمی پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان از جمله گندم رقم احسان و دو کتاب تحت عناوین فصل چرا در مراتع استپی و نیمه استپی ایران تالیف علی احسانی برگزار شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .