عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح متمرکز نوروزگاه ها در گرگان/ برگزاری کارناوال های شادی در گرگان و گنبد


افتتاح متمرکز نوروزگاه ها در گرگان/ برگزاری کارناوال های شادی در گرگان و گنبد

افتتاح متمرکز نوروزگاه ها در گرگان/ برگزاری کارناوال های شادی در گرگان و گنبد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیر کل میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری گلستان از افتتاح متمرکز رویداد فرهنگی نوروزگاه در سراسر استان خبر داد و افزود: نوروزگاه‌های استان یکشنبه 27 اسفند، با حضور استاندار گلستان به صورت متمرکز در گرگان افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ابراهیم کریمی ظهر روز 26 اسفند 96 در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان گفت: با توجه به استقبال گسترده هم استانی ها و همچنین سازمان میراث فرهنگی کشور در سال گذشته از برگزاری نوروزگاه در 4 شهرستان گرگان ,آقلا ,گنبد کاووس و اینچه برون , نوروز 97 این رویداد فرهنگی را برای اولین بار در 14 شهرستان استان برگزار خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به این که از نظر ستاد کشوری خدمات سفر، نوروزگاه ها به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در استان ها باید به آن پرداخته شود گفت: این مراسم که  برنامه ای کشوری و ملی است امسال برای سومین سال تحت عنوان جشن های نوروزگاه در سراسر استان برگزار می شود

کریمی ضمن تاکید بر این که طرح دهکده های گردشگری از سوی استاندار گلستان ابلاغ شده است و  باید بخشداران و دهیاران به ایجاد این  دهکده ها اقدام نمایند افزود: با هماهنگی اداره کل روستایی در شهرستان ها  نوروز گاه ها بعضا به صورت مشترک در دهکده های گردشگری به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: مراسم نوروزگاه گرگان یکشنبه مورخ 27 اسفند 96 ساعت 5 بعدازظهر به صورت متمرکز با افتتاح نوروزگاه سایر شهرستان ها با حضور دکتر هاشمی استاندار گلستان در محل نوروزگاه گرگان ابتدای سایت اداری استانداری برگزار می شود .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: برای افزایش نشاط اجتماعی در شهرستان‌ها، علاوه بر افتتاح متمرکز، نوروزگاه‌ها و دهکده‌های گردشگری در شهرستان‌ها با حضور مقامات استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود.

برگزاری کارناوال های شادی در گرگان و گنبد

مهندس ابراهیم کریمی در ادامه نشست با اصحاب رسانه گلستان گفت: کارناوال شادی نیز در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس برنامه ریزی شده است که در گرگان با همکاری شهرداری این شهر یکشنبه 27 اسفندماه از چند مسیر به سمت پارک شهر برگزار خواهد شد و در گنبد در صورت اعلام آمادگی و برنامه ریزی فرمانداری گنبد کاووس کارناوال شادی در روز دوشنبه 28 اسفند ماه از چند مسیر به سمت میراث جهانی گنبد قابوس برگزار می شود.

وی افزود : در کارناوال های شادی همه اقوام استان با لباس های سنتی خود آداب و رسوم و سبک زندگی خود را به نمایش می گذارند.

این مقام مسئول افزود: هم زمان با نوروزگاه ها نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات به صورت ویژه در چهار شهر گرگان ,گنبد ,آق قلا و علی آباد کتول و در سایر شهرستان ها نیز به صورت کوچکتر برگزار می شود.

کریمی گفت: امسال علاوه بر راهنمای نسخه فارسی گردشگری  نسخه انگلیسی راهنما نیز تهیه شده است و در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تبلیغات شهری امسال به طور ویژه و متفاوت صورت گرفته است و ما شاهد تبلیغات خوبی در حوزه معرفی پتانسیل های گردشگری در سطح استان خواهیم بود.

رونمایی از دو اپلیکیشن در حوزه گردشگری

وی با اعلام خبر رونمایی از دو نرم افزار همزمان با افتتاح دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر توسط استاندار گفت : با استفاده از این نرم افزار هر گردشگر که وارد استان می شود به راحتی مکان های گردشگری را از طریق موبایل در دسترس خواهد داشت و به هر نقطه استان که بخواهد دسترسی داشته باشد با تصویر و نقشه راهنمایی می شود .

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان خاطرنشان کرد : این اپلیکیشن که در فاز اول به صورت آفلاین و برای سیستم عامل اندروید منتشر خواهد شد از کافه بازار و پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دسترس گردشگران خواهد گرفت.

وی در ادامه به برگزاری تور استانگردی اشاره کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروز  تور استان‌گردی را نیز در نظر گرفتیم و کمیته بازرسی و ارزیابی نیز در ستاد خدمات سفر نوروزی در نظر گرفته‌ شده است .

وی در پایان با اشاره به تهیه ویدئو های تهیه شده جهت معرفی جاذبه ها و تاسیسات گردشگری استان بیان کرد: برای معرفی بهتر هر کدام از شهرستان ها ویدیوهایی تهیه  شده که جاذبه ها و تاسیسات مرتبط با گردشگری در آن جانمایی شده و گردشگر ضمن آگاهی از مسیر گردشگری خود می داند که چه چیزهایی می بیند و از چه امکاناتی استفاده خواهد کرد.

 

 

افتتاح متمرکز نوروزگاه ها در گرگان/ برگزاری کارناوال های شادی در گرگان و گنبد

 

افتتاح متمرکز نوروزگاه ها در گرگان/ برگزاری کارناوال های شادی در گرگان و گنبد

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .