عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احیاء فرهنگ آداب و رسوم قوم ترکمن با برپایی دهکده گردشگری و نوروزگاه در شهرستان آق قلا


احیاء فرهنگ آداب و رسوم قوم ترکمن با برپایی دهکده گردشگری و نوروزگاه در شهرستان آق قلا

احیاء فرهنگ آداب و رسوم قوم ترکمن با برپایی دهکده گردشگری و نوروزگاه در شهرستان آق قلا

زلیخا قرنجیک دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و رییس میراث فرهنگی شهرستان از احیاء فرهنگ آداب و رسوم قوم ترکمن با برپایی دهکده گردشگری و نوروزگاه در شهرستان آق قلا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آق قلا : روز یکشنبه مورخ ۱۳ اسفند ماه زلیخا قرنجیک دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و رییس این اداره به همراه کارشناسان گردشگری ، فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستان از  روند آماده سازی نوروزگاه و دهکده گردشگری شهرستان آق قلا بازدید به عمل آوردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان پیرامون این بازدید از برگزاری دهکده گردشگری و نوروز گاه ویژه نوروز برای دومین سال متوالی با مشارکت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آق قلا ، فرمانداری شهرستان  ، بخشداری های مرکزی و وشمگیر و دهیاران این دو بخش خبرداد.

وی در ادامه به برنامه های اجرایی در نوروزگاه اشاره کرد و افزود:  برای ارائه توانمندیها و فروش تولیدات بومی و سنتی در نوروزگاه آق قلا ۷۰ غرفه در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۰ غرفه مختص ارائه محصولات هنرمندان صنایع دستی شهرستان می باشد و همچنین ۳۵ آلاچیق جهت اجرای برنامه های مختلف در محل برگزاری نوروزگاه شهرستان  ایجاد خواهد شد.

شایان ذکر است محل دهکده گردشگری و نوروزگاه شهرستان آق قلا سالن مدیریت بحران در ورودی شهر آق قلا در نظر گرفته شده است.

 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .