عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین در گرگان آغاز به کار کرد


سومین جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین در گرگان آغاز به کار کرد

سومین جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین در گرگان آغاز به کار کرد

 سومین جشنواره تئاتر معلولین در منطقه کاسپین با حضور 26 گروه نمایشی معلولین زیرپوشش بهزیستی استان های گلستان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و سمنان در دو بخش صحنه ای و خیابانی از امروز شنبه 6 دیماه به مدت 6 روز در تالار فخرالدین اسعدگرگانی شهرستان گرگان آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان گلستان، در اولین روز این جشنواره، پنج اثر نمایشی شامل 4 اثر در بخش صحنه ای و یک اثر در بخش خیابانی از استانهای مذکور به روی صحنه رفت.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان در این باره گفت: این اداره کل در برنامه ها و سیاستهای خود علاوه بر مداخله در امور و فعالیتهای هنری نمایش باهدف ارتقاءسطح کارکرد جسمی-حرکتی  وعاطفی اجتماعی معلولین درسطح استان ،اقدام به برگزاری سومین جشنواره تئاترمعلولین منطقه کاسپین رانمود که در حاشیه برگزاری این جشنواره، بعد از آخرین اجرای هر روز، کارگاه آموزشی نیز برگزار می شود.

رقیه رحمانی افزود: هدف کلی مادراین جشنواره ،ایجادامکانات وفرصتهای مناسب جهت ارائه توانایی های معلولین ،گسترش آموزش تئاتر به معلولین ،ایجادحس رقابت سالم بین گروههای نمایشی وارتقاءدانش هنری وحس همکاری اجتماعی و ارتقاءسطح آگاهی آحادجامعه دربرقراری فرصتهای یکسان است.تانگرش جامعه نسبت به افراد معلول تدبیل به یک فرد سازنده وخلاق شود.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین روز این جشنواره، امروز ساعت 9 و 30 دقیقه در سالن نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان (تالار فخرالدین اسعد گرگانی) نمایش «ملی» به نویسندگی هنگامه مفید و کارگردانی مهدی صیادی از استان گلستان به روی صحنه می رود.

 مدیر کل بهزیستی گلستان افزود: درهمین روز، در سالن اصلی (تالار فخرالدین اسعد گرگانی) محل برگزاری این جشنواره، نمایش «مترسک» از استان مازندران به نویسندگی محمدعلی هاشم و کارگردانی مرتضی درزی پور ، نمایش «عشق آنلاین» به نویسندگی محسن مشایخی فرد و کارگردانی علی ساعتی از استان خراسان شمالی و سپس نمایش «در انتظار گودو» به نویسندگی «ساموئل بکت» و کارگردانی حسین رحیمی از استان گلستان در سالن اصلی محل برگزاری جشنواره به روی صحنه رفت.
رحمانی یادآور شد: در بخش خیابانی این جشنواره نیز امروز نمایش «عروسی هاجر» به نویسندگی حمیده حلاجیان و کارگردانی فرشته مسعودیان از استان سمنان در محوطه تئاتر شهر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: در پایان این جشنواره ضمن تجلیل از گروه های برتر نمایشی، سه تا پنج گروه به جشنواره کشوری معلولین راه می یابند.

وی اضافه کرد: در کنار اجراهای روز نخست، نمایش های یک قلوپ رنگ سیاه، ترنج، دست های پنهان، خانه ام ابریست، مراد و لوبیای سحرآمیز، هیلن گیسی، مهرنامه رستم و سهراب، سایه، نیاز، گاهی به من نگاهی، اوسنه گمشده، شب، کوچ ققنوس، هفت سنگ، کسی برایم زنگ نمی زند، بعضی روزها می شود خندید، آرش، کاشکی، رزهای آبی، صیاد در دام، خیابان 118 نیز در روزهای آینده جشنواره به روی صحنه می روند.

گفتنی است: آیین اختتامیه جشنواره تئاتر معلولین در منطقه کاسپین نیز پنج شنبه 11دیماه در محل تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار خواهد شد.

 

سومین جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین در گرگان آغاز به کار کرد

 

سومین جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین در گرگان آغاز به کار کرد

 

سومین جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین در گرگان آغاز به کار کرد

 

سومین جشنواره تئاتر معلولین منطقه کاسپین در گرگان آغاز به کار کرد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 2733
  • کد خبر : 4454