عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست بررسی نحوه اجرای تفاهمنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین استان گلستان با حضور نماینده وزارت کشور


نشست بررسی نحوه اجرای تفاهمنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین استان گلستان با حضور نماینده وزارت کشور

نشست بررسی نحوه اجرای تفاهمنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین استان گلستان با حضور نماینده وزارت کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، این نشست با حضور سرکارخانم باتمانی مدیراداره سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور، حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، سرکارخانم غفاری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان،  بناها نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و کارشناسان ذیربط در راستای بررسی نحوه اجرای تفاهم نامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین در محل این اداره کل برگزار گردید.

بنابراین گزارش، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان ضمن اعلام پیام ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص اجرایی شدن تفاهمنامه توانمندسازی  زنان سرپرست خانوار که به استان ها ابلاغ شد، اظهار کرد: در اسفندماه  سال گذشته اجرای این طرح را برای 600 نفر پیش بینی و به مرحله اجرا رساندیم که با توجه به ظرفیت های بالا این مقدار را افزایش دادیم.
حسینی طلب در راستای اجرایی شدن طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: طبق آمار موجود، این اداره کل  تاکنون توانسته است بیش از 1000 نفر را وارد آموزش های فنی و مهارتی کند و از 45 منطقه هدف مشخص شده 184 درصد اجرای دوره داشته که در این راستا نمایشگاه حمایت از بانوان کارآفرین، معرفی مشاغل خانگی به جامعه و فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر بانوان در فرآیند توسعه کالای ایرانی را در دستور کار قرار داده ایم.
حسینی طلب بیان کرد: در راستای این تفاهمنامه در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با توجه به نیاز های آموزشی و مهارتی این قشر از جامعه، توانسته ایم رشته های آموزشی و مهارتی متعددی را احصاء کنیم.
وی در خصوص شناخت واقعی این مددجویان از توانایی های خودشان و انتخاب شغل مناسب خاطر نشان کرد : تنها در صورتی یک شخص میتواند در کاری موفق باشد که در وهله اول به شناخت عمیقی نسبت به توانایی های خود رسیده و با تمرکز و مهارت آموزی بتواند به شغلی که علاقه دارد دست پیدا کند.
در ادامه غفاری ضمن تقدیر از عملکرد این اداره کل در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان کرد: توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانوار موجب تولید مشاغل خانگی می شود و این مشاغل در همه ی دنیا بخش عمده ای از درآمد خانوارها را تامین میکنند اما به دلیل عدم آگاهی خانواده ها، میزان زیادی از نیروی کار و فضای مفید موجود در منازل بویژه در روستاها هدر میرود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار داشت: با توسعه آموزش های مهارتی و با توجه به فرصت های بدست آمده و خروجی آن، روند حرکت مشاغل خانگی به سوی توسعه شتاب بیشتری میگیرد و بانوان در این حرکت نقش عمده تری را ایفا خواهند کرد.
در ادامه باتمانی مدیراداره سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاد و بحرانی کشور گفت: از مهم ترین رویکرد های شورای اجتماعی کشور اشتغال زایی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار می باشد.
وی افزود: در بحث مبارزه با آسب های اجتماعی شورای اجتماعی کشور 30 رویکرد را تدوین نموده است که پیشگیری، احیا و باز آوری، توانمندسازی و اشتغال آفرینی از مهم ترین رویکرد های این شورا می باشد.
وی در ادامه با توجه به شعار سال خواستار حمایت ازکالای ایرانی شد.
در ادامه بناها نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواستار تشکیل کارگروهی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار شد.
سپس چراغعلی ضمن تقدیر از تلاش های این اداره کل در تسریع اجرای این طرح، خواستار استمرار فعالیت در این مسیر گردید و افزود: با توجه به شرایط سخت دولت در سطح اعتبارات برای دستگاه های اجرایی، توجهات خوبی به اشتغال شده است که در سطح استان چشم انداز خوبی دارد و امید است که ساختار اداری به سمتی برود که اقشار آسیب دیده را مورد حمایت خود قرار دهد.
وی هم چنین خواستار استفاده از تجارب سایر استانها در بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شد.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه فرهاد شادکام رئیس آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گزارش مبسوطی از نحوه  اجرای طرح مذکور در استان برای حاضران ارائه داد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .