عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توانمندسازی بالغ بر 2100 نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق حاشیه نشین شهری استان


توانمندسازی بالغ بر 2100 نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق حاشیه نشین شهری استان

توانمندسازی بالغ بر 2100 نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق حاشیه نشین شهری استان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل این استان از توانمند سازی مهارتی بالغ بر 2100 نفر از زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین شهری خبر داد.

بنابراین گزارش، حسینی طلب با تشریح اقدامات انجام شده برای ارتقاء حضور زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق حاشیه نشین شهری در جامعه گفت: یاری رساندن به اقتصاد خانواده با بهره گیری از پتانسیل زنان در جامعه ضرورتی انکار ناپذیر می باشد، برنامه ریزان آموزش های فنی و حرفه ای با شناخت وضعیت بازار، نیاز سنجی و امکان سنجی از مقوله اقتصاد به برنامه ریزی برای بستر سازی اشتغال زنان خصوصا زنان آسیب پذیر استان اقدام نموده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به شاخص های توان افزایی زنان، بیان کرد: توان افزایی اقتصادی، اجتماعی و روانی از شاخص هایی است که با توانمندسازی مهارتی زنان در قالب مهارتهای نرم و سخت مطابق با نیاز واقعی فضای کسب و کار محقق می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: خوشبختانه با انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت کشور، استان گلستان بعنوان پایلوت اجرای پروژه آموزش های مهارتی برای زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق حاشیه نشین انتخاب شد که با همکاری های دفاتر امور زنان و خانواده و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بالغ بر 2100 نفر از گروه های هدف آموزش دیده اند.

حسینی طلب در پایان تصریح کرد: در طی این پروژه، در 45 محله آسیب پذیر و یا در معرض آسیب حاشیه شهرها، 124 دوره بالغ بر 169 هزار و 690 نفر_ساعت آموزش مهارتی برای زنان سرپرست خانوار برگزار شد که نسبت به برنامه، 300 درصد رشد را  تجربه نموده ایم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .